سخاوت دانش‌آموزان مرودشتی ۴ زندانی جرائم غیرعمد را از زندان‌ آزاد کرد

در آستانه بهار قرآن و بهار طبیعت پویش «جای زندانی جرائم غیرعمد در زندان نیست»، دانش آموزان موسسه و مدرسه سما شهرستان مرودشت، با اختصاص پول توجیبی و کمک های خود طی یک سال گذشته موفق شدند ۴ زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد و به جامعه و کانون خانواده بازگردانند.

بگزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان فارس، در مراسمی که با هدف تجلیل از دانش آموزان و اولیای خیر آنان در دانشگاه آزاد سما مرودشت تشکیل شد ، علی اکبر منصوری رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان فارس گفت: در اقدام شایسته مجموعه آموزشی و دانشگاهی سما مرودشت و همچنین کمک ستاد دیه استان، یک مادر و سه پدر بدست که به سبب جرائم غیر عمد مالی در زندان بودند به دست دانش‌آموزان از زندان آزاد و به جامعه بازگشتند. وی خاطرنشان ساخت زندانیان جرائم غیر عمد در وقوع جرم انگیزه عمد و مجرمانه نداشته اند و از سر اتفاق به زندان افتاده‌اند لذا واجد شرایط برخورداری از کمک‌های خیرین بمنظور کسب آزادی و حضور در کنار خانواده خود هستند.

سیروس فارسی رئیس دانشگاه آزاد سماع مرودشت نیز گفت: در پویش جای زندانی جرایم غیرعمد در زندان نیست، ما شاهد حس انسان دوستی دانش آموزان و خانواده‌هایشان و تبلور احساس مسئولیت اجتماعی آنان نسبت به رفع گرفتاری انسان‌های نیازمند بودیم و این اقدام شایسته بدست آینده سازان این مملکت انجام پذیرفت. ۴ زندانی محکوم غیر عمد مالی زندانهای فارس آزاد شدن

وی افزود: در نظر داریم از طریق آموزش و پرورش شهرستان مرودشت و همچنین نهاد امام جمعه و فرمانداری نسبت به فرهنگسازی این سنت حسنه و مشارکت دانش آموزان عزیز در حوزه مسئولیت اجتماعی و ترویج شهروند مداری ، تداوم آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد توسط دانش آموزان را دنبال نماییم.

خانم زارع رئیس مدرسه سما شهرستان مرودشت نیز گفت: هدف ما صرفاً آزادی یک مادر محکوم غیر عمد جرائم مالی در زندان بود اما با استقبال شایان توجه دانش آموزان و خانواده‌هایشان و همچنین خیرین،بیش از هفتاد میلیون تومان کمک جمع آوری شد که با مساعدت ستاد دیه فارس، موجبات آزادی یک مادر و سه پدر از زندان فراهم شد و امروز در راستای توسعه این سنت و فرهنگسازی آن، شاهد مراسم تجلیل از دانش آموزان خیر و اولیای آنان هستیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha