برگزاری جشن رمضان «شب‌های مهربانی» در زندان مرکزی قزوین

جشن شب های مهربانی باحضور مدیرکل زندانهای استان، امام جمعه شهرالوند و جمعی از مسولین و زندانیان در زندان مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی در مراسم جشن رمضان "شب های مهربانی" اظهار داشت: قرآن نجات بخش همه انسانها و سندی راهبردی برای سعادت و کمال اوست .

مدیرکل زندانهای استان بااشاره به آیه ۱۸۳ سوره بقره به فواید معنوی روزه از منظر قرآن کریم اشاره کرد و افزود: با بررسی آیات روشن قرآن در می یابیم که روزه، برای رستگاری انسان و رهایی او از قید تن و توجه او به افق های تعالی واجب گردیده است. انسان در ماه مبارک رمضان، غلبه بر خواهش های دل را تمرین می کند و لذت آسمانی شدن را می چشد.

برگزاری جشن رمضان «شب‌های مهربانی» در زندان مرکزی قزوین

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مهدوی بیان داشت:برنامه اسلام، برای رسیدن انسان به خوشبختی و سعادت جاودانه تدوین شده است؛ سعادتی که گستره ای به پهنای دنیا و آخرت دارد. در این میان، روزه عبادتی است که در ره پویی بشر به سوی کمال و تعالی نقش بسزایی دارد.

برگزاری جشن رمضان «شب‌های مهربانی» در زندان مرکزی قزوین

امام جمعه شهر الوند خاطر نشان کرد: معنویت، نیاز اساسی انسان است. همان گونه که غذا، برای ادامه زندگی مادی ضروری است؛ معنویت نیز برای طراوت روح نیز یک نیاز اساسی است. از نگاه قرآن، انسان، مستعد تعالی است؛ از این رو برنامه های ویژه ای هم برای او قرار داده شده است.

برگزاری جشن رمضان «شب‌های مهربانی» در زندان مرکزی قزوین

وی درپایان به تقوا پیشگی متذکر و اذعان داشت:قرآن کریم مهم ترین ثمره روزه را تقوا می داند. روزه عامل مؤثری در پرورش روح تقوا و پرهیزگاری در تمام زمینه ها است. از اینرو از لحظه لحظه این ماه عظیم الشان حداکثر استفاده را برای تغییر خود و مسیر زندگیتان بکار ببندید.

در ادامه پس از ضیافت افطاری، مراسم مولودی خوانی و مدیحه سرایی حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام باحضور مادحین برگزارشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha