بازدید جانشین دادستان ویژه روحانیت کشور از زندان مرکزی مشهد

 جانشین دادستان ویژه روحانیت کشور به منظور ارزیابی شاخص های قضایی و زندانبانی اسلامی از زندان مرکزی مشهد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان رضوی ، حجت الاسلام والمسلمین زرندی با همراهی حسینی مدیرکل زندان های استان و دادستان ویژه روحانیت شرق کشور در این بازدید اقدامات جاری مبتنی بر سند تحول قضایی و دستورالعمل های ابلاغی را مورد ارزیابی قرار داد.

بازدید جانشین دادستان ویژه روحانیت کشور از زندان مرکزی مشهد

جانشین دادستان ویژه روحانیت کشور در ابتدا با حضور در محل یادمان شهداء منتسب به کارکنان زندان مرکزی مشهد به مقام شهیدان ادای احترام کرد و سپس از اندرزگاه معراج که توسط روحانیون و طلاب حوزه علمیه خراسان راهبری می شود بازدید و اقدامات و مدل اجرای برنامه های تربیتی مبتنی بر روش ها و تعالیم اسلامی در طرح معراج را مورد رصد قرار داد.

بازدید جانشین دادستان ویژه روحانیت کشور از زندان مرکزی مشهد

این مقام ارشد قضایی با حضور در مجموعه ورزشی و گود زورخانه این ندامتگاه ضمن قدردانی از تامین امکانات و زیرساخت‌های ورزشی در زندان مشهد ، بر اهمیت تربیت بدنی و توسعه فعالیت های ورزشی در فرآیندهای اصلاحی و تربیتی زندانیان تاکید کرد .

گفتنی است در حاشیه این بازدید حجت الاسلام والمسلمین زرندی با حضور در دارالقرآن زندان ، مجموعه جدید الاحداث قرآنی تحت عنوان دارالتحفیظ را افتتاح کرد. شایان ذکر است با بهره برداری از این مجموعه تخصصی حفظ قرآن کریم که مجهز به امکانات و تجهیزاتی نظیر قلم هوشمند قرآنی ، هندزفری و کتب قرآن مخصوص حفظ می باشد ، از این پس شرایط برای زندانیان فعال در حوزه حفظ قرآن تسهیل خواهد شد .

بازدید جانشین دادستان ویژه روحانیت کشور از زندان مرکزی مشهد

زرندی همچنین ضمن دیدار و گفتگوی بی واسطه با زندانیان ، از کارگاه های اشتغال آنها شامل شیرینی پزی ، خیاطی ، قالیبافی و تولید دستگاه های هشداردهنده ایمنی بازدید و بهره گیری از ظرفیت های حداکثری جهت توسعه اشتغال پایدار و مولد زندانیان را ضروری دانست .

طی این بازدید حسینی ، مدیرکل زندان های خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات موثر صورت گرفته در زندان های استان به ویژه زندان مرکزی مشهد ، به تبیین برخی ضرورت های عمرانی پرداخت و خواستار مساعدت ویژه دستگاه قضایی در این خصوص شد .

در خاتمه این بازدید حجت الاسلام زرندی نتایج مشاهدات خود را مطلوب ارزیابی و از مسئولین این ندامتگاه به ویژه مدیرکل زندان های استان قدردانی کرد و عنوان داشت فرآیندهای جاری در همه ابعاد با اقدامات شایسته ای همراه بوده است . وی همچنین با اشاره به برگزاری چهار مرحله ضیافت افطاری خانوادگی زندانیان در این ندامتگاه طی ماه مبارک رمضان این اقدام را ابتکاری موثر دانست که علاوه بر اجر معنوی ، رضایت خانواده زندانیان را هم به دنبال داشته است .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha