اعطای پابند الکترونیک و احکام بدل از حبس مورد توجه قضات باشد

رئیس کل دادگستری استان فارس به همراه دادستان مرکز استان، مدیر کل زندان‌ها، جمعی از قضات عالی رتبه مرکز استان، مقامات قضایی و قضات دادگستری کازرون در زندان این شهر حضور یافت و از اندرزگاه‌های مختلف بازدید و به مشکلات زندانیان رسیدگی نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسان اداره کل زندان‌های استان فارس، در این بازدید جمعی ۲ ساعته، رییس کل دادگستری فارس و مقامات عالی قضایی، در تمام اندرزگاه ها حضور یافتند و ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان، مشکلات و درخواستهای قضایی آنان را استماع و پیرامون رسیدگی به موارد مطرح شده دستورات لازم را صادر کرد.

اعطای پابند الکترونیک و احکام بدل از حبس مورد توجه قضات باشد

رییس کل دادگستری فارس در خاتمه این دیدار و رسیدگی قضایی، با بیان اینکه دستگاه قضایی فارس در سال گذشته و در راستای کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندانیان و حبس زدایی از روند رسیدگی به جرائم، ۹ هزار حکم بدل از حبس صادر نموده است گفت: توصیه ما به قضات این است که ضمن حضور مؤثر در زندانها و دیدار با زندانیان، در روند رسیدگی به درخواستها و اعطای هدفمند تاسیسات حقوقی و ارفاقات قضایی به زندانیان واجد شرایط، با دید مساعدت مدار اقدام نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، اعطای پابند الکترونیک به زندانیان را از اولویتهای تحولی دستگاه قضا دانست و افزود: این ظرفیتها کمک میکند فرد واجد شرایط ضمن تحمل حبس، شرایط آبرومندانه زندگی را سپری و در کنار خانواده اش بوده و از آسیبهای ناشی از حبس بسته به خانواده پیشگیری کند.

نماینده عالی قوه قضاییه در فارس خطاب به زندانیان نیز با این توصیه که آنان از خدمات و ظرفیتهای پیش بینی شده در زندان برای اصلاح رفتار و اندیشه مجرمانه و بازگشت سعادتمندانه به جامعه استفاده کنند گفت: هدف دستگاه قضا از اعمال مجازات حبس، انتقام از فرد نیست بلکه اعطای این فرصت است که فرد با تأمل و تفکر نسبت به عمل و مافات آن در اصلاح رفتار بکوشد و بتواند بازگشتی سعادتمندانه به جامعه داشته و برای خود و خانواده‌اش و جامعه فردی مفید و شهروندی تابع قانون باشد.

گفتنی است در این بازدید و رسیدگی قضایی ۲ ساعته بیش از ۶۰ نفر از زندانیان از ارفاقات و تأسیسات مختلف قضایی اعم از اشتغال بکار ، پابند الکترونیک، مرخصی منجر به آزادی و... برخوردار شدند.

انتهای خبر/

اعطای پابند الکترونیک و احکام بدل از حبس مورد توجه قضات باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha