برگزاری کلاس بازسازگاری اجتماعی برای زندانیان آزادشده شهرکردی

به همت مرکز مراقبت بعد از خروج استان چهارمحال و بختیاری زندانیان آزاد شده مهارت های اساسی زندگی را فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل زندان‌های استان در بازدید از مرکز آموزش شهروندی شهرکرد گفت: پیشگیری از وقوع مجدد جرم با استفاده از راهکارهای بازپروری، بازسازگاری، جامعه‌پذیری و بازاجتماعی کردن زندانیان در دستور کار اداره کل زندان های استان قرار دارد.

حیدری ضمن قدردانی از زحمات رضا زیرک‌پور رئیس مرکز آموزش شهروندی افزود: بیکاری، مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی، عدم اعتماد جامعه و بازار نسبت به زندانیان و برچسب زندانی بودن باعث میشودزندانیان پس از آزادی برای سازگار شدن با جامعه با مشکل روبرو شوند و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت، مشاوره و راهنمایی زندانیان می تواند برخی از این مشکلات را مرتفع کند.

ایازی،رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد نیز در این بازدیدگفت : بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ لذا راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد می کوشد با برگزاری فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری آنها رابرطرف کند.

وی ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری از ادارات فعالی است که به صورت مستمر با برگزاری کلاس هاو برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از این ظرفیت استفاده می‌کند.

در ادامه دوره آموزشی، کلاس های مشاوره شغلی، روانشناسی و تحصیلی برگزار و به شرکت کنندگان بسته کمک معیشتی اهدا شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha