اولین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان همدان در سال جاری برگزار شد

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان همدان در اولین جلسه هیئت مدیره در سال جاری از کمک 37 میلیارد ریالی سال گذشته این انجمن به خانواده های نیازمند همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان همدان، اولین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان با حضور نجفی دادستان مرکز همدان، بروجنی مدیرکل زندانهای استان و سایر اعضای این انجمن برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه که در دفتر مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان برگزار شد عبدالملکی بعنوان مدیرعامل گزارشی از اقدامات سال گذشته این مرکز را ارئه و گفت: در سال 1402 بیش از 37 میلیارد ریال به خانواده های زندانیان به صورت نقدی و غیر نقدی از طرف این انجمن کمک شده است.
عبدالملکی در ادامه افزود: در سال جاری با رویکرد شعار سال اقدامات راهبردی و موثری در زمینه توانمندسازی خانواده ها در دستور کار داریم که به کمک خیرین تلاش انجمن توسعه فرهنگ کار در میان اعضای خانواده و راه اندازی مشاغل خانگی برای آنهاست.

اولین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان در سال جاری برگزار شد

عباس نجفی دادستان همدان نیز در این جلسه با اشاره به کیفی سازی و پویایی خدمت‌رسانی به خانواده های نیازمند و آبرومند زندانیان گفت: انجمن حمایت باید در راستای ایجاد درآمدهای پایدار اقتصادی با استفاده از ظرفیت های قانونی و همچنین کمک های خیرین و مردم گام بردارد تا حبس سرپرست خانواده موجب بروز مشکلات اقتصادی برای آنها نشود.

نجفی در ادامه به اینکه رسالت اصلی انجمن حمایت همدان مبنی بر کمک به خانواده های نیازمند و بی‌بضاعت افزود: باید خانواده های نیازمند و کم درآمد بدرستی شناسایی شوند و با اولویت بندی نیازهای اولیه خانواده برطرف گردد. مهارت آموزی، ایجاد اشتغال و معرفی اعضای خانواده ها به بازار کار در کنار کمک های حمایتی می شود خانواده احساس امنیت داشته باشند.

بروجنی مدیرکل زندان های استان همدان با بیان این موضوع که شناسایی چالش‌های موجود عامل اصلی کیفی سازی ارائه خدمات به خانواده های نیازمند است افزود: با توجه به پتانسیل و ظرفیت های موجود در این استان می‌توان دارمدهای پایدار ایجاد کرد کافیست در بخش‌های کشاورزی و خدمات یک همیت و حرکت جهادی در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت های سایر دستگاه ها به خصوص شهرداری و شورای شهر برای این منظور استفاده کرد.

اولین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان در سال جاری برگزار شد

مدیرکل زندانهای استان با اشاره به سند تحول و تعالی قوه قضائیه و اولویت های ابلاغی ریاست سازمان زندان ها تصریح کرد: قریب به 80 درصد جمعیت آماری مددجویان باید تحت پوشش خدمات نقدی و غیرنقدی و مشاوره انجمن حمایت قرار بگیرند که این امر نیازمند تلاش و کوششی مضاعف برای شناسایی این خانواده هاست.
بروجنی در ادامه این جلسه با بیان نقش مددکاران در فرآیند شناسایی خانواده های نیازمند افزود: باید مددکاران انجمن حمایت ها تقویت شوند تا جامعه هدف بیشتری از خانواده زندانیان در چتر حمایتی قرار بگیرند.

در پایان این جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان به دیدار دو خانواده نیازمند رفتند و ضمن اهدای بسته های معیشتی و هدایای نقدی در زمینه رفع مشکلات قضایی آنها اقداماتی انجام دادند.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha