زندان باید به محل اصلاح مجرمین و تربیت خانه تبدیل شود.

غلامرضا روشان مدیرکل زندان‌های خوزستان همراه با جمعی از روسای ادرات اداره کل با آیت الله شفیعی، نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های خوزستان، غلامرضا روشان مدیرکل زندانها به همراه حجت الاسلام آل کثیر ،اناری معاون سلامت، ،خادم معاون نیروی انسانی ، احمدیان ذیحساب اداره کل ، منصوری رئیس اداره مالی و نیسی رئیس اداره فرهنگی زندانهای استان با حضرت آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار روشان مدیر کل زندانها ،به ارائه گزارشی از عملکرد زندانها در حوزه های مختلف فرهنگی ، آموزشی ، بهداشت و درمان،قضائی و ستاد دیه پرداخت وگفت: همکاران تلاشگر ما در جامعه زندانبانی با تعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی واهداف متعالی سازمان، شبانه روز در تلاشند تا وظیفه خطیر زندانبانی خودرا انجام دهند.

توسعه کار فرهنگی برای اصلاح و تربیت در زندان ضروری است


مدیر کل زندان ها ؛ با بیان اینکه کار در زندان بسیار حساس و دشوار است افزود: مجموعه زندان ها با افرادی مواجه هستند که از جامعه رانده و گرفتار حبس شده اند لذا ما نیز بنا به وظیفه و در راستای تکریم و تعزیز حقوق آنان و رعایت اصل کرامت انسانی در راه اصلاح و بازپروری آنان از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم بود.
آیت الله شفیعی ضمن قدر دانی از اقدامات بسیار خوب صورت گرفته در زندانهای خوزستان خاطر نشان کرد: زندان و مقوله حبس از دیر زمان در تاریخ بوده و حتی در تاریخ اسلام از ان یاد شده و زندانی کردن افراد مجرم و بزهکار برای اصلاح جامعه و ترسیم مواضع اسلامی در اجتماع است. امیدواریم که ما در کشورمان زندان نداشته باشیم ،وی بر بهره مندی از معنویات ولزوم توسعه کار فرهنگی در زندان ها و امر بازپروری زندانیان تأکید داشت وتوسعه کار فرهنگی برای اصلاح و تربیت در زندان امری ضروری دانست. وی خاطر نشان کرد که زندان باید به محل تربیت و اصلاح مجرمین و به اصطلاح تربیت خانه تبدیل شود.

انتهای خبر/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha