اولین جلسه کارگروه توسعه اشتغال زندانیان بوکانی برگزار شد
اولین جلسه کارگروه توسعه و اشتغال زندانیان بوکانی

جلسه تعاملی با خیّری کارآفرین شهرستان بوکان در حوزه صنعتی و خدماتی به دعوت دادستان حوره قضایی و مسئولین شهری با حضور مدیرکل زندانهای استاان آذربایجان غربی برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای آذربایجان غربی، اولین جلسه کارگروه توسعه و اشتغال زندانیان بوکانی با حضورفتحی مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان ، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان، فرماندار و دادستان شهرستان بوکان، فرماندهی انتظامی شهرستان، آقایان رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولین ادارات، بانکها، خیرین و کارآفرینان شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

این جلسه که در راستای پیگیری و تحقق بخشی به سند تحول قضایی مبنی بر اصلاح مجرمان و همچنین توسعه اشتغال زندانیان و ارتقاء اثربخشی اقدامات اصلاحی در زندان برگزار شد، رحمانی رئیس اداره زندان بوکان به تشریح جایگاه مقوله اشتغال زندانیان و ضرورت برگزاری جلسه حاضر پرداخت و افزود: توسعه نظام حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان از جمله مهم‌ترین اقدامات اصلاح و تربیتی است که مورد تأکید قرار گرفته و به‌ صورت جدی در دستور کار سازمان زندانها و بطبع زندان بوکان قرار دارد.
در ادامه این جلسه،

فتحی مدیر کل زندانهای استان، در سخنانی به شکل‌گیری اشتغال پایدار و مولد در زندان، توجه به اشتغال پس از آزادی زندانی و رفع مشکلات خانواده آنان، تعامل بخش خصوصی در توسعه اشتغال زندانیان، استفاده از ظرفیت‌ها و تجربیات کارآفرینان و خیرین این حوزه، از جمله مواردی بود که در سخنان ایشان مورد تاکید قرار گرفت.

اولین جلسه کارگروه توسعه و اشتغال زندانیان بوکانی برگزار شد اولین جلسه کارگروه توسعه و اشتغال زندانیان بوکانی برگزار شد اولین جلسه کارگروه توسعه و اشتغال زندانیان بوکانی برگزار شداولین جلسه کارگروه توسعه و اشتغال زندانیان بوکانی برگزار شد

صنعتی فرماندار بوکان نیز ظرفیت و ساختارهای شهرستان به جهت اشتغال زایی برای این قشر آسیب پذیر در جامعه را مطلوب ارزیابی نموده و افزود: برنامه‌های تدوین شده از سوی فعالین اقتصادی و صنعتی در جهت اشتغال باید تسهیل شود تا شاهد رشد روند اشتغال زندانیان در سطح شهرستان بوکان باشیم.

احمد رحمانی رئیس شورای اسلامی شهر بوکان که دیگر سخنران این جلسه بود، ضمن اشاره به جایگاه خیرین و کارآفرینان در تحقق بخشی به امر اشتغال زندانیان و لزوم توجه هرچه بیشتر جامعه به این مهم، افزود: در هر جامعه ای که آمار زندانیان کمتر شود و در کنار آن زمینه اشتغال بیشتر، آن جامعه رو به پیشرفت و توسعه خواهد رفت. رحمانی در ادامه ضمن قدردانی از مجموعه مدیریت شهری و اداره زندان بوکان در ایجاد تحولات بی سابقه در این نهاد تربیتی و همراهی دادستان شهرستان در توسعه و پیشبرد اقدامات پیشگیرانه در زمینه وقوع جرائم و بازگشت زندانیان به آغوش خانواده هایشان را سازنده و تآثیرگذار خواند.
در ادامه زاهد دادستان نیز در سخنانی به اهتمام دستگاه قضایی شهرستان در جهت اشتغال حداکثری زندانیان واجد الشرایط، صرفاً با هدف توانمندی و کسب درآمد برای زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های آنان بوده که این رسالت می‌بایست سرلوحه برنامه‌های اشتغال زندانیان باشد.و در این امر از کارآفرینان خواست در زمینه اشتغال کمک حال دستگاه قضایی وزندان باشند.
در پایان جلسه از فعالین ،کارآفرینان و مربیان فنی و حرفه ای که در زمینه اشتغال و آموزش فنی و حرفه ای زندانیان تقدیر بعمل آمد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha