برگزاری اولین جلسه هیات ماده ۲۷ ساماندهی زندانیان زنجان

حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، مدیر کل زندان‌ها و جمعی از مسئولین قضایی اولین جلسه هیئت ماده ۲۷ ساماندهی زندانیان زنجان در سالن جلسات زندان مرکزی زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان زنجان، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین فرجی رئیس کل دادگستری استان امنیت جامعه را اولویت دستگاه قضایی خواند و گفت: بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قوه قضاییه صرفاً در جهت گسترش امنیت در جامعه و آرامش شهروندان صادر گردیده و همه دستگاه‌های زیر مجموعه قوه قضاییه نیز موظف به اجرای کامل آن هستند.
رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: قطعاً توجه به حقوق زندانیان و تلاش در جهت حل مشکلات خانواده‌های آنان و کاهش آسیب های ناشی از حبس سرپرست خانواده نیز به مد نظر دستگاه قضایی است .
در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مدیر کل زندان‌های زنجان گزارش کامل از میزان ورودی زندان‌ها، موجودی، آمار اشتغال به کار زندانیان، زندانیان دارای پایبند الکترونیکی، دادرسی الکترونیکی، نظام نیمه آزادی و... زندان‌های استان را ارائه و گفت: تعامل مطلوب و سازنده دستگاه قضایی با زندان‌ها منشأ امنیت زندان‌های استان بوده که قدردان زحمات مسئولین قضایی استان هستیم.
بنیادی در ادامه اظهار کرد: پایین بودن آمار جمعیت کیفری زندان‌ها فرصت بسیار مناسب در جهت توسعه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در داخل زندان‌هاست که در این خصوص توسعه ارفاقات قانونی و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و اعطای مرخصی‌ها در چهارچوب ضوابط و مقررات می‌تواند نقش بسزایی در آرامش زندان‌ها و افزایش کیفی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ایفا نماید.

برگزاری اولین جلسه هیات ماده ۲۷ ساماندهی زندانیان زنجان


لازم به توضیح هست در جریان برگزار این جلسه جمعی از زندانیان زندان مرکزی زنجان با رئیس کل، دادستان و مدیر کل زندان‌ها دیدار و گفتگو و با اعطای برخی امتیازات قضایی به این زندانیان موافقت بعمل آمد.برگزاری اولین جلسه هیات ماده ۲۷ ساماندهی زندانیان زنجان

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha