موافقت با اشتغال به کار و مرخصی جمعی از زندانیان بازداشتگاه خدابنده

طی بازدید سرزده مدیر کل زندان‌های زنجان و دادستان شهرستان خدابنده در بازداشتگاه این شهرستان حاضر و پای صحبت زندانیان نشستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان زنجان ،در این دیدار که درسفر یکروزه مدیر کل زندان‌ها به شهرستان خدابنده صورت گرفت، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با همراهی دادستان شهرستان خدابنده از اتاق‌های نگهداری زندانیان این بازداشتگاه بازدید و طی نشست صمیمی پاسخگوی سوالات زندانیان شدند.
در این نشست بنیادی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی بازداشتگاه خدابنده را مطلوب ارزیابی و گفت: زندان و محدودیت‌های ناشی از حبس فرصت بسیار مناسبی برای ترک ناهنجاری‌های گذشته به ویژه مشکل اعتیاد است که امیدواریم زندانیان پس از آزادی یا در زمان‌های اعطای مرخصی با رفتار مناسب مجدداً دچار این معضل خانمان سوز نگردند.
بنیادی در جمع زندانیان خدابنده اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی زندان ایجاد امنیت در جامعه بوده و محدودیت در اعطای برخی امتیازات و ارفاقات قانونی صرفاً در جهت دستیابی به آرامش شهروندان بوده که این موضوع می‌تواند با رفتار صحیح، عقلانی و سنجیده زندانیان در زمان اعطای امتیازات مرتفع گردد.
بختیاری دادستان شهرستان خدابنده نیز در این دیدار با تاکید بر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره از سوی ریاست محترم قوه قضاییه در چگونگی اعطای امتیازات اظهار کرد: قطعاً کلیه زندانیان پس از اعطای امتیازات تحت نظر و کنترل بوده و استمرار این امتیازات به چگونگی رفتارهای آنان در جامعه بستگی دارد.
دادستان شهرستان خدابنده تاکید کرد: حضور زندانیان در کنار خانواده خود در قالب اعطای امتیازاتی همچون اشتغال به کار، پابند الکترونیکی، مرخصی و...قطعاً در تحکیم بنیاد خانواده موثر بوده اما تخطی از ارزش‌ها و هنجارهای جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است و قطعاً تکرار اشتباهات بعد از اعطای امتیازات محدودیت‌های بسیار جدی را به دنبال خواهد داشت.
لازم به توضیح است در جریان این بازدید با اشتغال به کار و مرخصی تعدادی از زندانیان بازداشتگاه خدابنده موافقت بعمل آمد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha