بازدید بازرسان بنیاد تعاون زندانیان از کارگاه‌های زندان مرکزی کرمان

معاون اشتغال بنیاد تعاون زندانیان کشور و هیأت همراه، با حضور مدیرکل زندان‌های استان کرمان و مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان از کارگاه‌های زندان مرکزی کرمان بازدید و در خصوص اقدامات کارآفرینان و اشتغال زندانیان به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، باقری معاون اشتغال بنیاد تعاون زندانیان کشور، جعفرقلی معاون مالی، افشار مدیر کشاورزی، سانگرد مدیر حامی بازار، صحرایی کارشناس صنعت بنیاد تعاون زندانیان کشور به همراه رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان و برخوری مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان از کارگاه‌های تولید مصنوعات فلزی و درب و پنجره، دستمال کاغذی و گلسرای حامی، کارتن‌سازی، لوسترسازی، پادری، تولید چرم، فیلترسازی و مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای در زندان مرکزی کرمان، بازدید کردند.

بازدید بازرسان بنیاد تعاون زندانیان کشور از کارگاه‌های زندان مرکزی کرمان

مسئولین کارگاه‌ها ضمن ارائه گزارشی از فعالیت کارگاه‌های مورد بازدید، به میزان حقوق پرداختی به زندانیان شاغل در این کارگاه‌ها، اشاره کردند.

ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان، در این بازدید، به مواردی نظیر میزان اشتغالزایی زندانیان در کارگاه‌های اشتغال زندان مرکزی پرداخت. وی در ادامه بر برگزاری جلسات مستمر با مسئولین و کارشناسان بنیاد تعاون در خصوص اشتغال تعداد بیشتر زندانیان با پرداخت حقوق براساس دستورالعمل ابلاغی، تأکید کرد.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان، با تأکید بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی در اشتغالزایی زندانیان، گفت: با رایزنی صورت گرفته با بخش خصوصی، تولید قاب گوشی و صندل چرم در زندان مرکزی کرمان آغاز شده است. وی افزود: روزانه ۵۰ قاب گوشی، توسط زندانیان در این کارگاه تولید و به بازار عرضه می‌شود که زمینه اشتغال ۳۰ نفر از زندانیان زندان مرکزی را فراهم کرده است.

بازدید بازرسان بنیاد تعاون زندانیان کشور از کارگاه‌های زندان مرکزی کرمان

باقری، در خصوص اهمیت ایمنی کارگاه‌ها، گفت: رعایت مسائل ایمنی شرط اول کار و اشتغال در کارگاه‌های زندان است. وی ضمن تقدیر از ساخت محصولات لوکس و به‌روز در کارگاه لوسترسازی زندان مرکزی کرمان، گفت: امیدواریم مسئول این کارگاه، تجربیات خود را به دیگر استان‌ها نیز به اشتراک بگذارد.

برخوری مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان، در بازدید از کارگاه فیلترسازی با تأکید بر همکاری این کارگاه با اداره استاندارد استان، گفت: در این کارگاه ۱۵ نوع فلیتر تولید می‌شود که در مجموع ماهانه ۱۶ هزار فیلتر توسط زندانیان، تولید و به بازار عرضه می‌شود.

بازدید بازرسان بنیاد تعاون زندانیان کشور از کارگاه‌های زندان مرکزی کرمان

در بازدید باقری معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور و هیأت همراه، قالی بافته شده در کارگاه تولید قالی گبه، برش خورد.

شایان ذکر است، باقری معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور و هیأت همراه در اندرزگاه نسوان حضور یافتند و به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، کارت خرید کالا به زندانیان زن، اهداء کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha