کد خبر: 20155
۱ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۵۰
گزارش به مردم

مدیر کل زندان های چهارمحال و بختیاری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه فارسان عملکرد زندان های استان را شرح داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، مدیر کل زندان های استان در سخنرانی پیش ازخطبه های نماز جمعه شهر فارسان، ایجاد اشتغال مولد را مهمترین راهکار اصلاحی و تربیتی زندانیان دانست و گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ نفر از زندانیان آموزش های فنی و حرفه ای دیده اند و قریب ۷۳ درصد زندانیان واجد شرائط در کارگاه های مختلف درون و بیرون زندان مشغول کار هستند و بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال حقوق و دستمزد گرفته اند.

بازاجتماعی کردن زندانیان اولویت سازمان زندان ها است.

حیدری با شرح فعالیت های فرهنگی در زندان های استان گفت:استان چهارمحال و بختیاری در سواد آموزی زندانیان رتبه اول کشوری را به دست آورده است و زندانیان تا هر مقطعی که مایل باشند می توانند تحصیل کنند و آموزش و آزمون آنها قابل انجام و اجراست.

وی ادامه داد: در حال حاضر کلاسهای محتلف عقیدتی، احکام، نهج البلاغه و قرآن برای زندانیان دایر است و ۷۹ زندانی از یک تا پنج جزء قرآن کریم را حفظ کرده اند.

زندانیان آزاد شده در چتر حمایتی هستند.

حیدری با اشاره بر اهمیت اشتغال در عدم بازگشت به چرخه جرم افزود: زندانیان آزاد شده در چتر حمایتی مرکز مراقبت بعد از خروج قرار دارند و در سال گذشته با جذب اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد ریالی برای ۸۳ زندانی آزاد شده شغل پایدار ایجاد شده است.

مدیر کل زندان های استان قبل و بعد از ایراد خطبه های نماز جمعه شهر فارسان پاسخگوی سئوالات ومطالبات نمازگزاران بود.

لازم به ذکر است شهرفارسان مرکز شهرستان فارسان و در ۳۳ کیلومتر غرب شهرکرد واقع است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha