نشست خبری مدیرکل زندان‌های قم با اصحاب رسانه

همزمان با هفته قوه قضائیه مدیر کل زندانهای استان قم با اصحاب رسانه و روزنامه نگاران به گفتگو پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قم، علی اصغر رنجبر مدیر کل در ابتدای این نشست خبری، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان بهشتی و رئیسی و همراهان ایشان و خدمات ارزشمندی که در قوه قضائیه و قوه مجریه داشته اند گفت: یک‌هزار و۴۶۷ نفر از مددجویان در داخل کارگاه‌های زندان یا موسسات خارج از زندان مشغول به کار هستند.

وی همچنین گفت:یکی از عوامل اصلی بزهکاری بیکاری است و به همین جهت با پیگیری های مستمر، چند واحد صنعتی در زندان‌ها فعال می باشند و محصولات مختلفی از جمله شوینده‌ها، نیروموتور، آبگرمکن، لباسشویی و صنعت مبلمان در کارگاه های زندانهای قم توسط زندانیان تولید می شوند.

وی اضافه کرد: بسیاری از افرادی که الان در زندان کار می‌کنند، پس از اتمام حبس با همین شرکت‌ها در بیرون از زندان همکاری می‌نمایند.

وی با اشاره به مزایای اشتغال زندانیان، بیان کرد: زندانی در کنار شغلی که یاد می‌گیرد و با توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دریافت مدرک مربوطه، پس از اتمام حبس، می‌تواند با دریافت وام اشتغال در جامعه مشغول به کار شود و برای خانواده مفید باشد.

رنجبر در ادامه گفت: حدود ۴۵۰ نفر از زندانیان در مدارس قرآنی تحصیل می‌کنند و از یک تا 15جز حافظ قرآن هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال گذشته ۲۳۹ نفر از زندانیان در جرایم غیرعمد با حدود ۱۲۶ میلیارد تومان بدهی با کمک مراجع قضایی و پذیرش اعسار آنان، کمک خیّران و کمیته صلح و سازش ستاد دیه، از زندانها آزاد شدند.

وی افزود: ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سه ماه اول امسال با بدهی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به کانون گرم خانواده بازگشتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha