اعطای مرخصی به ۱۳۵۰ زندانی به مناسبت هفته قوه قضاییه

با حضور رئیس کل دادگستری مازندران و مقامات قضایی در ندامتگاه محکومین مواد مخدر به ۱۳۵۰ زندانی مرخصی اعطا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان مازندران، دکتر عباس پوریانی در بازدید از ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان، با تعدادی از مددجویان به صورت چهره به چهره دیدار و به درخواست های این افراد رسیدگی کرد.

پوریانی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: به مناسبت هفته قوه قضاییه و عید سعید غدیرخم به یکهزار و ۳۵۰ نفر از زندانیان واجدین شرایط مرخصی اعطا شد.
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه مددجویان در زمان حضور در مرخصی باید نسبت به رفتار و کردار خود در جامعه دقت داشته باشند، ادامه داد: ان شاالله این اعطای مرخصی، زمینه ای برای آزادی کامل این افراد باشد.
در ادامه با حضور رئیس کل دادگستری مازندران و مدیر کل زندان های استان، سفیران صلح و سازش اداره کل زندان های استان مازندران مورد تقدیر قرار گرفتند.
پوریانی در این همایش که در مجتمع آموزشی منطقه 12 شمال کشورویژه کارکنان سازمان زندانها برگزار شد، اظهار کرد: برقراری صلح و سازش بین طرفین پرونده و حل اختلافات و منازعات امری بسیار سخت و دشوار است و در این راستا اقدامات بسیار خوبی در شوراهای حل اختلاف دادگستری و اداره کل زندان های مازندران انجام شده است.
وی با اشاره به راه اندازی پویش "به احترام مولای متقیان امام علی(ع) می بخشم" در استان مازندران، افزود: فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه جاری شود.
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه ارتقای فرهنگ صلح و سازش در جامعه، کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی را به دنبال خواهد داشت، تاکید کرد: مقام معظم رهبری، بر لزوم کاهش ورودی پرونده ها و رفع اطاله دادرسی تاکید فرمودند که این موارد قطعاً نقشه راه و مورد توجه ویژه خواهد بود.
مدیرکل زندان های استان مازندران نیز در این همایش گفت: طی سال گذشته و در راستای صلح و سازش بین طرفین پرونده، برای ۴۱ زندانی محکوم به قصاص نفس رضایت قطعی و برای ۶۴ نفر رضایت مشروط اخذ شد. همچنین در سال جاری نیز تاکنون برای ۷ نفر از زندانیان رضایت قطعی و برای ۵ نفر رضایت مشروط اخذ شده است.
علی استادی افزود: همکاران شوراهای حل اختلاف زندان های استان نیز اقدامات بسیار خوبی در سال گذشته انجام دادند و در این راستا بین ۸۲۱ نفر صلح و سازش برقرار شد؛ امسال نیز تاکنون بین ۲۸۷ نفر صلح و سازش برقرار شده است.
تجلیل رئیس کل دادگستری مازندران از مدیر کل زندان های استان و 48 عضو اعضای شوراهای حل اختلاف زندان های استان و سفیران صلح و سازش پایان بخش این همایش بود.

انتهای خبر/

اعطای مرخصی به ۱۳۵۰ زندانی به مناسبت هفته قوه قضاییه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha