آزادی ۵۷ زندانی دربازدید مقامات قضایی از زندان‌های استان تهران با اعطای ارفاقات قانونی

در چهارمین روز از گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شب عید غدیر خم، مقامات ارشد قضایی استان تهران از کانون اصلاح و تربیت بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، دکتر القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری، دکتر صالحی دادستان عمومی و انقلاب، حجت‌الاسلام فیروزجایی و طرهانی معاونین دادستان و رئیس کل دادگستری در امور زندان‌ها، زارعی و قریب سرپرستان دادسرا و دادگاه اطفال، دادیاران ناظر زندان به همراه حیات‌الغیب مدیرکل، جمیاری و برزگر معاونین سلامت، اصلاح و تربیت و قضایی و اجرای احکام، از کانون اصلاح و تربیت و مرکز سامانه‌الکترونیکی بازدید کردند.

تسریع در صدور آرا، استفاده از نهادهای ارفاقی و دیدار با مددجویان کانون اصلاح و تربیت از مهمترین برنامه این بازدید در هفته قوه قضائیه بوده است.

با دستور رئیس کل دادگستری، با موافقت شورای طبقه بندی استان، که به‌صورت فوق‌العاده باحضور معاون دادستان، مدیرکل، معاونین سلامت، اصلاح و تربیت و قضایی و احرای احکام در اداره کل زندان‌های استان تهران تشکیل شد ۵۷ زندانی با استفاده از نهاد ارفاقی و اعمال ماده ۲۰۰ آئین نامه‌سازمان زندان‌ها از زندان‌های استان آزاد شدند.

گفتنی است در این بازدید، ۱۱ مددجوی مالی کانون اصلاح و تربیت از منابع خیّرین به شرط عدم تکرار جرم با تعهد و تحویل به والدین آزاد شدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha