آزادی ۵۲ زندانی به برکت عید سعید غدیر از زندان مرکزی مشهد

به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم ۵۲ زندانی نیازمند واجد شرایط با همیاری خیرین و مشارکت ستاد دیه و شوراهای حل اختلاف استان با بدرقه خادمان بارگاه منور رضوی از زندان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی ، در راستای اقدامات حمایتی از زندانیان نیازمند به مناسبت دهه امامت و ولایت و همزمان با عید سعید غدیر با پرداخت بدهی ۵۲ زندانی واجد شرایط جمعا به مبلغ ۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل مشارکت نیکوکاران زمینه آزادی آنها از زندان مرکزی مشهد فراهم شد.

گفتنی است ۲۸ نفر از این زندانیان با کمک بلاعوض ۳۶ میلیارد ریالی ستاد دیه استان ، ۳ میلیارد ریال آورده خود زندانیان و ۳۳ میلیارد پذیرش اعسار و اخذ تخفیف شکات با تلاش واحد مددکاری و رایزنی با مراجع قضایی از زندان آزاد شدند.

آزادی ۵۲ زندانی به برکت عید سعید غدیر از زندان مرکزی مشهد

همچنین ۶ نفر نیز با پرداخت ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال توسط خیرین شوراهای حل اختلاف استان و ۹ نفر با همیاری ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی خیرین به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

۹ زندانی نیز با بهره مندی از ظرفیت ارفاقات و تاسیسات قضایی به مناسبت هفته قوه قضائیه حکم آزادی خود را دریافت کردند .

شایان ذکر است در مراسم جشنی که به مناسبت عید غدیر خم در محل این ندامتگاه با حضور تعدادی از مقامات قضایی مسئولین و جمع کثیری از زندانیان برگزار شد ، حجت الاسلام اکبریان رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های خراسان رضوی در سخنانی به بیان اهمیت واقعه غدیر خم و امامت حضرت علی (ع) و سجایای اخلاقی آن حضرت پرداخت . اجرای سرود ، تواشیح و مولودی خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که در نهایت با آزادی زندانیان پایان یافت .

در خاتمه این مراسم ۵۲ زندانی پس از طی فرآیند قانونی با بدرقه خدام بارگاه منور ثامن الحجج (ع) از زندان آزاد شدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha