رئیس‌کل دادگستری و مسئولان قضایی استان خوزستان با زندانیان دیدار کردند

به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه ، رئیس کل دادگستری و ۳۰۰ نفر از مسئولان قضایی و قضات استان و ۶۵ نفر مددکار زندان، در اقدامی هماهنگ با حضور در ندامتگاه‌های سراسر استان با هزار نفر از زندانیان دیدار و به درخواست‌های آنان رسیدگی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان های استان خوزستان، در اقدامی هماهنگ با حضور در ندامتگاه‌های سراسر استان با هزار نفر از زندانیان دیدار و به درخواست‌های آنان رسیدگی کردند.
دکتر علی دهقانی در ابتدای این رسیدگی و در جمع مدیران و مددکاران زندان و مددجویان، ضمن درود و صلوات به روح بلند شهدای هفته قوه قضائیه و رئیس جمهوری شهید و قدردانی از زحمات کلیه عوامل زندان، گفت: نگاه اول دستگاه قضایی به زندانی به عنوان کسی است که در بند است و باید تحت مراقبت و اصلاح قرار گیرد که در این خصوص حقوقی دارد.

وی ادامه داد: بازدید از زندان و دیدار با مددجویان، یکی از سیاست‌های قوه قضائیه در سند تحول و تعالی است که به صورت ویژه و در طول سال در دستور کار دادگستری استان قرار دارد. نظارت بر رفاه، سلامت، آموزش، نحوه مراقبت و سایر حقوق مددجویان فارغ از اینکه چه جرمی مرتکب شده و چه مدت باید در حبس باشند، باید رعایت شود.

دهقانی گفت: تکلیف دوم دستگاه قضایی در قبال زندانیان، این است که با نظارت مستمر بر رفتار و بررسی پرونده قضایی آنان، در خصوص ارفاقات قانونی تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: در بازدید قضات و میزهای خدمت، به درخواست‌های مددجویان زندان رسیدگی و با رعایت شرایط، ضوابط و آیین‌نامه‌ها، وضعیت شمول ارفاقات قانونی برای آنان بررسی می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: روسای دادگستری، دادستان‌ها، قضات ناظر زندان و سایر همکاران باید هم به حقوق اولیه زندانی و هم به پرونده و شناسنامه شخصیتی آنان توجه و با شنیدن صحبت‌های آنان و نظارت بر وضعیت قضایی و رفتاری، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
دهقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به انتخابات پیش‌رو، افزود: امیدواریم با مشارکت حداکثری، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور در کشور باشیم.

رئیس کل دادگستری گستری خوزستان همچنین در حاشیه این برنامه و در گفتگو با خبرنگاران، گفت: در این بازدیدها ضمن گفتگو با زندانیان، درخواست‌ها اخذ و در چارچوب مقررات و ضوابط بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

دهقانی تصریح کرد: در کنار برنامه‌های اصلاحی، بر برنامه‌های اصلاحی و بازاجتماعی شدن زندانیان نیز تاکید شده است تا شرایط بازگشت زندانیان به جامعه فراهم شود.

انتهای خبر/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha