دادستان فارس:کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری در دستور کار است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در برنامه بازدید فراگیر مقامات قضائی از زندانها شیراز و شهرستانهای تابعه استان گفت: در راستای سیاستها و برنامه های لحاظ شده در سند تحول قضائی، تلاش بر این است که میزان ورود به زندانها و صدور احکام مجازات حبس در کمترین میزان ممکن قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان فارس ، دکتر سید مصطفی بحرینی افزود: سیاست بر این است که در دعاوی و فرایند رسیدگی به جرایم، کار به صلح و سازش بین طرفیت و جلب رضایت بانجامد ، همچینن تاکید شده قرارهای صادره به ترتیبی باشد که امکان تامین قرارها برای فرد میسر باشد.

این مقام عالی قضائی استان فارس با تاکید بر اینکه دادستانی در صیانت از امنیت و آسایش مردم با مرتکبان جرایم سازمان یافته، خاص و خشن برخورد قاطع و بدون اقماض دارد تصریح کرد: برنامه ریزی شده تا محاکم رصد لحظه ای و بروز پرونده های زندانی دار را داشته باشند، برای این منظور در شیراز معاونت دادستانی در امور زندانها با استقرار دادیاران در زندانهای مرکز استان فعالیت دارد، در شهرستانها نیز این دادیاری ناظر زندان فعال است، قضات طبق برنامه یا فرابرنامه و سرزده در زندانها حضور می یابند و با زندانیان حوزه قضائی و شعب مربوطه دیدار چهره به چهره می نمایند و به درخواستهای آنان پاسخگو خواهند بود.

دادستان مرکز فارس اظهار داشت: در این بازدید های فراگیر پرونده ها و درخواستهای زندانیان با دقت بررسی می شود و در صوررت واجد شرایط بودن ، از امتیازاتی همچون عفو های مورذی یا مشروط، مرخصی منجر به آزادی، اعزام به اشتغال بکار، تخفیف مجازات و ... برخوردار می شوند، همچنین امروز هم در حضور معاونین دادستانی و قضات دادسراهای مرکز استان در معیت رییس کل محترم دادگستری استان و مدیر کل زندانهای فارس ، از اندرزگاه های مختلف زندان عادل آباد بازدید بعمل آمده است و با حدود 500 زندانی دیدار چهره به چهره بعمل آمده است.

وی با اشاره به منویات اخیر رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مقامات قضائی با ایشان و همچنین تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه و دادستانی کل کشور افزود: رسیدگی به پرونده های زندانیان بدهکار یا رد مال واجد شرایط که خصوصا ماندگاری بالائی در زندان داشته یا خواهند داشت ؛ پرونده هایشان بصورت ویژه پیگیری می شود یا از محل توصیه های اخیر حضرت آقا (وجوه شرعی ) ، زندانی در صورت واجد شرایط بودن از محل وجوه شرعی مورد مساعدت قرار می گیرد.

دادستان کل فارس و رییس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر حدود 3700 خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان مرکز استان قرار دارند که بر حسب نیاز و توانمندی افراد، از خدمات متنوعی چون مستمری ماهیانه یا موردی و نوبه ای، خدمات سلامت- دارو و درمان ، مداخلات مددکاری و مشاوره اجتماعی فردی و گروهی، تحصیل، مسکن و ... برخوردار می شوند.

دکتر سید مصطفی بحرینی تصریح داشت: همچنین افراد با استعدادی در سطوح استان و حتی ملی گاها در خانواده های زندانیان مشاهده می شوند که با محوریت انجمن حمایت زندانیان و کمک های خیرین ، به این افراد مساعدت شده و تحت حمایت قرار میی گیرند تا در صورت نبود سرپرست دچار آسیب مضاعف نشده و استعداد و ظرفیتهای آنان نادیده گرفته نشود.

انتهای خبر/.

دکتر مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس:کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری در دستور کار اسست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha