۱۴۹ زندانی در هفته قوه قضاییه از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند

به مناسبت هفته قوه قضائیه، ۴۷ زندانی جرائم غیرعمد و ۱۰۲ زندانی واجد شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی، با همکاری ستاد دیه استان کرمان و دادستان مرکز استان، از زندان‌های استان، آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان، در آئین آزادی ۴۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان که در سالن اجتماعات زندان مرکزی کرمان برگزار شد، ضمن بزرگداشت هفته قوه قضائیه و دهه امامت و ولایت، گفت: ستاد دیه استان کرمان از ستادهای فعال در کشور است که در جمع‌آوری کمک‌های خیرین در جشن‌های گلریزان رتبه سوم کشور را دارد. وی افزود: با همکاری ستاد دیه استان، سال گذشته ۳۲۲ زندانی از زندان‌های استان، آزاد شدند.

در هفته قوه قضاییه ۱۴۹ زندانی از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند

دکتر ذوالفعلی‌نژاد بیان کرد: در حال حاضر ۲۳۷ زندانی واجد شرایط محکوم مالی در زندان‌های استان کرمان داریم که بیشتر مربوط به مسائل مالی، مهریه و نفقه هستند و برای آزادی آنها در تلاشیم.

در هفته قوه قضاییه ۱۴۹ زندانی از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان و رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی که یکی از ثمرات عید غدیر به شمار می‌رود و این نظام الگوی جدیدی از زندانبانی را در سطح دنیا به نمایش گذاشته است، تصریح کرد: در زندانبانی نظام اسلامی، به زندانی فقط با نگاه به مجرم نگریسته نمی‌شود خصوصا محکومین نیازمند و آبرومند جرائم غیرعمد؛ سیاست سزاکارانه در این سیاست وجود ندارد و مجازات افراد، فرع بر رسیدگی به احوال آنها، تشکیل شخصیت، بازپروری، رشد و تکامل و نمو آنهاست که به هر دلیل مرتکب جرمی شده و در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گرفته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به آزادی ۴۷ زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت هفته قوه قضائیه، افزود: با احتساب آزادی ۶۹ نفر از ابتدای امسال، در مجموع ۱۱۶ نفر آزاد شدند.

در هفته قوه قضاییه ۱۴۹ زندانی از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند

وی بدهی ۴۷ نفر زندانی را بیش از ۲۴۷ میلیارد تومان دانست که ۱۸۶ میلیارد تومان آن را شاکیان رضایت داده‌اند؛ ۵۲ میلیارد تومان از طریق اعسار، تقسیط، مشارکت زندانیان؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه؛ ۶۵۰ میلیون تومان ستاد دیه کشور؛ بیش از پنج میلیارد تومان ستاد دیه استان و نیز ۲ میلیارد تومان، بنیاد مستضعفان کشور کمک کرده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha