ارتباط ویبنار رئیس‌کل دادگستری با مسئولان قضائی و روسای موسسات کیفری سطح استان

در راستای تحقق اهداف عالیه قوه قضائیه و اجرای ویژه برنامه های این ایام،نشست رئیس کل دادگستری با حضور معاونین قضائی ایشان،دادستان مرکز استان،مسئولان ارشدقضائی و مراکز تامینی و تربیتی استان وشهرستان به میزبانی زندان زاهدان به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان وبلوچستان،این جلسه با محوریت کاهش جمعیت کیفری زندان ها،مروری بر رویه ها و دستورالعمل های قانونی جدید برگزارشد و عملکرد حوزه های قضائی براساس شاخص های ۱۸ گانه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
موحدی راد رئیس کل ددادگستری سیستان وبلوچستان در جمع قضات،مسئولان موسسات کیفری ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت : نگاه اول دستگاه قضایی به زندانی به عنوان کسی که در بند است بازپروری،مراقبت و اصلاح باشد و حقوق وی در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه بازدید از زندان و دیدار با مددجویان یکی از سیاست های قوه قضائیه در سند تحول و تعالی است که به صورت ویژه در طول سال در دستور کار دادگستری استان قرار دارد به تکلیف دوم دستگاه قضایی در قبال زندانیان اشاره کرد و افزود:نظارت مستمر بر رفتار و بررسی پرونده قضایی مددجویان در خصوص مددجویان واجدالشرایط از جهت برخورداری از ارفاقات قانونی و تصمیم گیری پیرامون آن باید در اولویت باشد.
در ادامه این مقام ارشد قضایی استان گفت: روسای دادگستری ها ، دادستان ها ، قضات ناظر بر زندان و سایر همکاران باید همه به حقوق اولیه زندانی و هم به پرونده و شناسنامه شخصیتی آنان توجه و با شنیدن صحبتهای آنان و نظارت بر وضعیت قضایی و رفتاری تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
لازم به ذکر است پس از اتمام جلسه ضمن تقدیر از قضات نمونه ، رییس کل ، دادستان و سایر قضات با حضور در اندرزگاه ها با مددجویان از نزدیک دیدار و به سوالات آنها در راستای پرونده قضایی پاسخ دادند .
خسروی مدیرکل زندان های استان ضمن خوش آمد گویی به میهمانان به ارائه گزارش مختصر آماری در حوزه های قضائی براساس داده های ثبتی در سامانه های سازمانی براساس شاخص های ۱۸ گانه درجلسه پرداخت و بر تعامل و همکاری مراجع قضائی در برخی از شاخص ها تاکید کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha