امضای تفاهم‌نامه مشترک اداره کل زندان‌ها با آموزش و پرورش استان یزد

در نشستی که به منظور گسترش همفکری و همکاری‌های مشترک اداره کل زندان‌های استان با آموزش و پرورش برگزار شد، تفاهم نامه‌ای به امضا مدیران کل دو دستگاه رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، در ابتدای این نشست رضا مقبلی ضمن ارئه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه وضعیت تحصیلی زندانیان، از مجموعه همکاری‌ها و خدمات آموزش و پرورش استان یزد قدردانی و خواستار مشارکت هرچه بیشتر در زمینه فعالیت آموزشی و تربیتی شد.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه نخست اداره کل زندان‌های استان یزد در دو سال متوالی در کشور گفت: با تلاش همکاران ما در اداره فرهنگی و تربیتی و در سایه تعامل ارزنده ای که با مجموعه دلسوز آموزش و پرورش یزد وجود داشت، استان یزد در ارزیابی صورت گرفته از سوی سازمان زندان ها در زمینه فعالیت های فرهنگی و آموزشی همواره مقام نخست را ازآن خود کرده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد افزود: این اداره کل ظرفیت و آمادگی لازم جهت اجرای ایده و شیوه های جدید آموزشی را دارد و هرگونه همکاری در جهت ارتقای سطح دانش و مهارت مددجویان باشد را حمایت خواهیم کرد.

در ادامه این نشست نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش مجموعه اداره کل زندان ها به دلیل وجود دغدغه آموزشی و فرهنگی، گفت: وقوع اکثر جرایم به دلیل عدم آگاهی مردم صورت می گیرد و وظیفه ما در آموزش و پرورش افزایش سواد و آگاهی بخشی به جامعه است.

محمدکاظم رحیمی نژاد با اشاره به اینکه هویت مانع شکل گیری انحرافات است، گفت: باید با تلاش و استفاده از راهکارهای علمی و تخصصی ، اعتمادسازی و ایجاد حس خودباوری مثبت را در افراد بزهکار ایجاد و هویت از دست رفته آنها را احیا کنیم.

گفتنی است این تفاهم نامه با موضوع همکاری در زمینه ادامه تحصیل مددجویان در دوره‌های آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی و خانواده‌هایشان امضا و همکاری در اجرای دوره‌های آموزشی مقاطع متوسطه دوره اول و دوم و همچنین اجرای دوره‌های آموزشی،تأمین و تجهیز فضای آموزشی مناسب و مطلوب، ایجاد فرصت تحصیلی برای زندانیان و خانواده زندانیان در سطح زندان های استان از دیگر موضوعات این تفاهم نامه بود.

لازم به ذکر است این تفاهم در ۶ ماده تنظیم و به امضای طرفین رسید که به مدت سه سال قابلیت اجرایی دارد.

امضای تفاهم‌نامه مشترک اداره کل زندان‌ها با آموزش و پرورش استان یزد

امضای تفاهم‌نامه مشترک اداره کل زندان‌ها با آموزش و پرورش استان یزد

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha