بازدید مقامات قضایی واجرایی اردبیل از سوله‌های طرح خوابگاه-کارگاه زندان مرکزی

رئیس‌کل دادگستری استان به همراه دادستان اردبیل، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاون عمرانی استاندار با حضور در زندان مرکزی از پروژه در حال ساخت طرح خوابگاه -کارگاه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان اردبیل، در راستای تعامل با مسئولین قضایی و اجرایی استان جهت فراهم نمودن بستر مناسب برای توسعه زیرساخت‌های اشتغال و تحقق برنامه راهبردی «طرح خوابگاه-کارگاه» در زندان اردبیل، رئیس‌کل دادگستری استان به همراه رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی و معاون امور عمرانی استاندار از کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی زندان مرکزی بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

بازدید مقامات ارشد قضایی و اجرایی از سوله اشتغال طرح خوابگاه-کارگاه زندان اردبیل

امجدی، مدیرکل زندان‌های استان، با اشاره به رهیافت‌های جدید مبتنی بر دانش در سازمان زندان‌ها همچنین وظایف زندان‌ها در قبال تحقق اهداف سند تحول قضایی گفت: توجه به اشتغال و بسترسازی مناسب برای حرفه‌آموزی مددجویان، یکی از ارکان مهم اصلاح و تربیت درمراکز تامینی به حساب می‌آید که کاربست آن بهبود وضعیت معیشتی و تحکیم خانواده مددجویان و کاهش بازگشت مجدد آنان به زندان را به دنبال دارد.

وی با اشاره به رویکرد سازمان در خصوص توسعه اشتغال بویژه تحقق طرح خوابگاه- کارگاه در زندان‌ها تصریح کرد: برای زندانیانی که به دلایل قضایی امکان استفاده از تسهیلات زندان باز و اعزام به کارگاه‌های اشتغال در سطح شهر را ندارند، سوله‌هایی در کنار خوابگاه‌ها تعبیه می‌شود که این مددجویان بتوانند به سهولت وارد چرخه اشتغال درآمدزا شوند.

بازدید مقامات ارشد قضایی و اجرایی از سوله اشتغال طرح خوابگاه-کارگاه زندان اردبیل

امجدی در ادامه توضیحات خود کاربری این سوله‌ها را صنعت محور برشمرد و گفت: در حال حاضر دو سوله در زندان مرکزی به متراژ بیش از 1000 مترمربع و یک سوله در زندان خلخال با 540 مترمربع در حال ساخت بوده و امیدواریم با مساعدت بیشتر عزیزان متولی امور اجرایی در استان و تخصیص اعتبار لازم، شاهد تسریع مراحل ساخت و بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده نزدیک باشیم.

بازدید مقامات ارشد قضایی و اجرایی از سوله اشتغال طرح خوابگاه-کارگاه زندان اردبیل

کثیرلو، رئیس‌کل دادگستری کل استان نیز ضمن قدردانی از تلاش مسئولین زندان و حمایت عوامل اجرایی استان در جهت توجه ویژه به مبحث اشتغال پایدار و درآمدزای زندانیان، خواستار تداوم بیشتر و حرکت روبه رشد این امر در زندان‌ها شده و توانمندسازی شغلی مددجویان را لازمه بازگشت سعادتمندانه آنان به آغوش خانواده و جامعه دانست.

در این دیدار، شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، با اشاره به اولویت توزیع اعتبارات عمرانی برای پروژه‌های نیمه‌تمام اظهار داشت: تمامی تلاش ما این است تا منابع مورد نیاز برای پروژه‌های زیربنایی با محوریت اشتغال‌زایی در مراکز تامینی بموقع تخصیص یابد و با زمانبندی‌های انجام یافته امیدواریم مشکلی در تکمیل و تجهیز طرح‌ اشتغال با عنوان خوابگاه کارگاه در زندان نداشته باشیم.

بازدید مقامات ارشد قضایی و اجرایی از سوله اشتغال طرح خوابگاه-کارگاه زندان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه، توسعه اشتغال در زندان‌ها و ورود زندانیان به چرخه کار را زمینه‌ساز رشد اقتصادی جامعه دانست و از مقامات قضایی و مسئولین زندان که مقدمات تحقق این امر را فراهم نموده‌اند قدردانی کرد.

وی برای تکمیل فرآیند ایجاد سوله اشتغال و تخصیص منطقی اعتبار و حمایت از این طرح قول مساعد داد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha