76 زندانی جرائم غیرعمد استن همدان در فصل بهار از زندان آزاد شدند

با پیگیری های ستاد دیه و کمک های مومنانه مردم همدان، در سه ماهه اول سال جاری 76 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد زندانهای استان حکم آزادی شان را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان همدان، روحانی منش مدیرعامل ستاد دیه همدان از آزادی ۷۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان در فصل بهار خبر داد.

یداله روحانی منش مدیرعامل ستاد دیه استان همدان در این باره گفت: این افراد شامل ۴۶ زندانی مالی، ۲۷ زندانی مهریه، ۲ زندانی نفقه و یک زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح هستند که با پیگیری ها و تلاش ستاد دیه و همراهی و مشارکت افراد خیر از زندان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه پنج نفر از این زندانیان آزاد شده زن هستند،افزود: مجموع بدهی زندانیان آزاد شده یک هزار و ۳۰ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال بود که با اقدامات موثر ستاد دیه استان و همچنین مشارکت فعال افراد خیر، تامین و برای آزادی این افراد به شاکیان آنها پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده ۱۳۲ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال از این میزان بدهی توسط شاکیان بخشیده شد و حدود سه میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال آن نیز توسط خود افراد زندانی، تامین و پرداخت شده است.

روحانی منش افزود: بیش از ۸۰۳ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال از بدهی زندانیان آزاد شده نیز با رای قاضی، اعسار به تقسیط(قسط بندی) شده است.

وی همچنین گفت: میزان کمک پرداختی به پرونده های مالی و دیه ۴۸ میلیارد و ۳۶ میلیون ریال است ضمن اینکه ۴۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال از بدهی زندانیان در قالب تسهیلات با مشارکت بانک ها(ملت، ملی، صادرات و تجارت) تامین و پرداخت شده است.

لازم به ذکر است ۲۳۲ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۲۱۸ مرد و ۱۴ زن سال گذشته در این استان با کمک خیران و فعالیت های ستاد دیه و با پرداخت ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند که این افراد شامل ۱۵۴ محکوم مالی، سه زندانی ناتوان در پرداخت دیه، ۷۴ زندانی مهریه و یک زندانی ناتوان در پرداخت نفقه می شود.

شماره حساب های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت، شماره حساب ۳۳۲۲۴۳۸۳۱۰۳۸۷۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ بانک انصار آماده دریافت کمک های شهروندان است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha