برنامه‌های دهه اول در زندان‌های فارس تشریح شد

سرپرست اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های فارس گفت: فرهنگسازی سیره حسینی (ع) و تبیین آن در فرهنگ خدمت رسانی روند اقدامات تربیتی از رویکردهای مهم برنامه‌های محرم امسال در زندان‌های استان است.

بگزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان فارس، کوروش زارع اظهار داشت: به دستور مدیر کل زندان‌های استان و برنامه‌ریزی معاونت سلامت ، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس ویژه برنامه‌های محرم و سفر در سال جاری در سه بازه زمانی دهه نخست محرم، آیین‌های نکوداش و محرم و صفر و برنامه‌های ویژه نیمه دوم ماه صفر طراح ریزی شده است و بر این اساس هیئت‌های مددجو نهاد محبان اهل بیت علیه السلام، با نظارت و هدایت ادارات و واحدهای فرهنگی و تربیتی زندان‌ها فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: در دهه نخست محرم همه روزه زندان‌ها شاهد برنامه‌های قرائت زیارت عاشورا طی محافل جداگانه کارکنان و پرسنل وظیفه و همچنین زندانیان به مدت ۳۰ دقیقه به همراه مداحی و سوگواری خواهد بود.

سرپرست فرهنگی زندان‌های فارس همچنین راه اندازی دسته‌جات سوگواری در تمام زندان‌ها و اندرزگاه‌ها و همچنین پخش محتواهای چند رسانه‌ای با مضامین محرم و صفر را از برنامه‌های سیمای زندان برشمرد.

وی افزود؛ ستاد محرم در زندان‌های تابعه استان بنا دارد از وعاظ و خطبا برجسته محلی و استانی به منظور تبیین سیره امام حسین علیه السلام و حماسه کربلا برای حضور و سخنرانی در زندان‌ها دعوت بعمل آورد.

وی ادامه داد: در ستاد اداره کل نیز طی دهه نخست محرم شاهد ویژه برنامه‌هایی در آغاز ساعت اداری و همچنین آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی می‌باشیم.

انتهای خبر/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha