️آغاز «پویش هر هیأت، آزادی یک زندانی» با آزادی ۱۲ محکوم جرائم غیرعمد در گلستان

️در اولین روز از ماه محرم، در قالب «پویش هر هیأت، آزادی یک زندانی»، ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، مدیر ستاد مردمی دیه گلستان گفت: این پویش با همکاری ستاد دیه و هیات‌های عزاداری سطح استان اجرا می‌شود و سال گذشته دردهه محرم ۸ محکوم غیرعمد و نیازمند از زندان‌های استان آزاد شدند.
حمید وسکوئی افزود: دیروز در اولین روز از ماه محرم نیز ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد به برکت برافراشته شدن بیرق سیدالشهداء در نوبت آزادی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: مبلغ کل بدهی این ۱۲ نفر ۹۶ میلیاردو۹۹۷ میلیون ریال بود که شکات ۹۰میلیارد ریال آن را به حرمت ماه محرم بخشیدند.
وسکوئی اظهار کرد: بخش دیگری از این بدهی را مددجویان از طریق اعسار بصورت قسطی پرداخت خواهند کرد و مبلغ ۶ میلیاردو۵۵۴میلیون ریال را خیرین به نشانه ارادت به امام حسین(ع) و یاران باوفایش پرداخت کردند.
مدیر ستاد دیه گلستان گفت، این پویش با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه بخشش و گذشت و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان آغاز شده و تا اربعین حسینی ادامه دارد.
وی ضمن قدردانی از کمک خیران، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان با حمایت خیران و ستاد دیه استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.
وسکوئی با بیان اینکه در حال‌حاضر ۲۰۰ زندانی غیرعمد با بدهی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان چشم انتظار کمک خیران هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود با گذشت شکات و اعسار به تقسیط مددجویان، این بدهی به حدود ۳۰میلیارد تومان کاهش یابد.
وی با دعوت از عزاداران حسینی و هیأت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: عموم مردم، خیرین و عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) می توانند با مراجعه به دفتر ستاد مردمی دیه استان یا از طریق شماره گیری کد #۷۷۷۷*۷۸۰* و انتخاب کد استان و همچنین از طریق پرداخت با شماره حساب و شماره کارت بانکی طی تماس با شماره ۰۱۷۳۲۴۸۰۶۴۳ در امر خیر آزدی زندانیان مشارکت نمایند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha