تشکیل اولین کمسیون عفو استان خوزستان در زندان با حضور متقاضیان عفو

کمیسیون عفو و بخشودگی با حضور رئیس کل دادگستری خوزستان، مدیرکل زندان ها و اعضای کمسیون عفو در زندان ماهشهر تشکیل و درخواست ۵۳ محکوم واجد شرایط بررسی و با تعدادی از آنان موافقت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خوزستان ، با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از زندانیان حوزه‌های مختلف قضایی مرتبط با زندان ماهشهر، تقاضای عفو و بخشودگی داشتند، ضمن بررسی افراد واجد شرایط توسط دبیرخانه کمیسیون با تشکیل جلسه در زندان و دیدار چهره به چهره با واجدین شرایط، تقاضای ۵۳ نفر از آنان پس از استماع اظهارات و توجیهاتی که خودشان برای استحقاق عفو و مشمول رأفت قرار گرفتن داشتند، بررسی شد.

همچنین بررسی‌های لازم در مورد آنان از جمله پرونده‌ قضایی، عناوین اتهامی، میزان محکومیت تحمل شده و همچنین اخلاق و رفتار زندانی متقاضی در ایام تحمل حبس و آثار اصلاحی و باز اجتماعی شدن آنان، مورد رسیدگی قرار گرفت و با تعدادی از درخواست‌ها که واجد شرایط تشخیص داده شد، موافقت و به کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی ارسال شد.

تشکیل اولین کمسیون عفو استانی در زندان با حضور متقاضیان عفو

دهقانی رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: یکی سیاست‌های قوه قضاییه در سال‌های اخیر، کاهش جمعیت کیفری، عفو و بخشش محکومین واجدشرایط است. به عبارت دیگر همان طور که قوه قضاییه بر امر عدالت و اجرای قانون و شرع تاکید دارد، بر اساس حکمرانی اسلامی، عفو و بخشش را مکمل اجرای قانون می‌داند.

وی افزود: در همین راستا ضمن انجام بازدید و بررسی‌های قضایی توسط دادیاران ناظر، قضات و مسئولان قضایی از زندان‌ها، با برنامه‌ریزی انجام شده کمیسیون عفو نیز در تمامی زندان‌های استان خوزستان با حضور اعضا، تشکیل و به درخواست‌های افراد واجد شرایط رسیدگی می‌شود.

وی بیان کرد: این اولین باری است که کمیسیون عفو استانی در زندان، با حضور متقاضیان عفو و شنیدن اظهارات آنان برگزار شده و قرار است این جلسات در کلیه زندان‌های استان خوزستان نیز به همین نحو برگزار شود.

ضمن حضور رئیس دادگستری استان ، همزمان میز خدمت رسیدگی قضایی با حضور قضات در زندان برگزار گردید.

انتهای خبر./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha