انعقاد تفاهم نامه مشترک اداره‌کل زندان‌ها با اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان یزد

در راستای توسعه کمی و کیفی مهارت آموزی و توانمند سازی زندانیان و خانواده‌های آنها، تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و اداره کل زندان‌های استان یزد منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، در ابتدای این نشست رضا مقبلی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال زندانیان، از مجموعه همکاری‌ها و خدمات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد قدردانی و خواستار مشارکت هرچه بیشتر در زمینه فعالیت آموزشی و تربیتی شد.
در این نشست مدیرکل زندان‌های استان یزد هدف اصلی از زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی ایران را اصلاح، تربیت و توانمندسازی به منظور بازگشت آبرومندانه و سعادتمندانه به آغوش جامعه و عدم بازگشت مجدد به داخل زندان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: یکی از برنامه های تحولی قوه قضائیه برای این امر برنامه ریزی و اشتغال مددجویان با استفاده از آموزشهای مهارتی به منظور حمایت و توانمندسازی است.
وی ادامه داد: با توجه به کسب مقام برتر کشوری در حوزه مهارت آموزی در سال 1402 گفت:با تلاش همکاران ما در واحد اشتغال و حرفه آموزی و در سایه تعامل ارزنده ای که با مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای یزد وجود داشت، استان یزد در ارزیابی صورت گرفته از سوی سازمان زندان ها در زمینه مهارت آموزی مقام برتر کشور را کسب کرده است.
مقبلی تصریح کرد، در طی سال 1402 قریب به 158 دوره مهارت آموزی با 60 عنوان تنوع دوره در کارگاه‌های زندان‌های استان برگزار و شاهد قبولی اکثریت و صدور گواهی فنی و حرفه‌ای بوده ایم.
وی ضمن قدردانی از تلاشهای مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای در مهارت افزایی زندانیان خواستار ایجاد رشته و حرفه های جدید و مورد نیاز بازارکار شد و افزود: در بحث آموزش و اشتغال هدف از اشتغال صرفاً خود زندانی نیست بلکه هدف توانمندسازی آموزشی مددجو و نیز حمایت از خانواده زندانی است .
در ادامه مجید حق جو، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان موجب افزایش تولید وکاهش جرم و آسیب های اجتماعی خواهد شد و با ایجاد اشتغال به آنان در محیط زندان می توان از نیروی جوانی و فعال این قشر از جامعه در تولید ناخالص داخلی استان بهره جست که این امر اثرات خوبی در راستای درآمدزایی خواهد داشت.
وی ادامه داد: در راستای فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه و روحیه بخشی به زندانیان و با هدف استعداد یابی مسابقات آزاد ملی مهارت ویژه زندانیان در رشته های مختلفی چون؛ جوشکاری، خیاطی، چرم دوزی، پیرایشگری مردانه، تعمیر خودرو، قالیبافی، صنایع چوب و ... در محل زندان‌های سراسر استان در حال برگزاری است.
گفتنی است این تفاهم نامه با موضوع همکاری فی مابین در راستای ارائه خدمات به گروه های هدف در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا فعالیت های و برنامه های اصلاحی، تربیتی و سلامت و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به آغوش خانواده منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه مشترک اداره کل زندان ها با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد

انعقاد تفاهم نامه مشترک اداره کل زندان ها با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد

انعقاد تفاهم نامه مشترک اداره کل زندان ها با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد

انعقاد تفاهم نامه مشترک اداره کل زندان ها با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha