دادگاه‌های تهران به سامانه مراقبت الکترونیکی تجهیز می‌شوند

در بازدید قائم‌مقام رئیس کل دادگستری از مرکز مراقبت الکترونیک، دادگاه عمومی و انقلاب اسلام‌شهر، بصورت پایلوت به این سامانه تجهیز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، شاه‌کرمی قائم‌مقام رئیس کل، طرهانی معاون دادگستری و عضو کمیسیون عفو و بخشودگی، فیروزجایی معاون دادستان و دادستان‌های شهرستان رباط کریم، اسلام‌شهر، شهریار، بهمراه مدیرکل و معاونین زندان‌های استان تهران از زندان سما بازدید کردند.

در این بازدید مدیرکل زندان‌های استان تهران از روند مراقبت زندانیان با سامانه مراقبت الکترونیک گفت: زندانیان دارای شرایط با تامین وثیقه مناسب و موافقت قاضی مربوطه با شعاع تعیین شده در کنار خانواده تحمل حبس می‌کنند.

حیات‌الغیب گفت: زندانیان زندان سما، در این شعاع تعیین شده، علاوه بر اینکه در کنار خانواده هستند می‌توانند با اشتغال، هزینه امرار و معاش زندگی را نیز تامین کنند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۹۳۲ زندانی با پابند الکترونیکی، تحت نظارت سامانه مراقبت الکترونیکی از زندان‌ها خارج شدند.

لازم بذکر است با دستور قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، دادگاه عمومی و انقلاب اسلام‌شهر به صورت پایلوت به سامانه مراقبت الکترونیکی مجهز می‌شود تا زندانیان دارای شرایط و متقاضی به پابند الکترونیکی در کنار خانواده تحمل حبس کنند.

گفتنی است؛ سامانه مراقبت الکترونیک استان تهران، با بستر موجود، ظرفیت مراقبت ۵ هزار زندانی را دارد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha