ستاد دیه تهران رتبه اول کشور را کسب کرد

طی شش ماه نخست سال جاری، نیکوکاران در میدان رقابت و ایثار، زمینه آزادی 480 نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد را فراهم کرده و به کانون خانواده‌هایشان بازگرداندند تا رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، طی شش ماه نخست سال جاری، نیکوکاران در میدان رقابت و ایثار، بدهی 480 زندانی بدهکار را پرداخت کرده‌اند که نسبت به نیمه نخست سال گذشته، رشد 85 درصدی داشته است.
مدیر کل زندان‌های استان تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: کمک به آزادی زندانیان نیازمند، در کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی ناشی از حبس سرپرست خانوار موثر است، علاوه بر این اهدای لبخند شادی به فرزند زندانی صدقه جاریه بوده که آثار و برکات آن در زندگی فرد نیکوکار دیده می‌شود.
سیدحشمت‌اله حیات‌الغیب بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، نیکوکاران استان تهران، زمینه آزادی 480 نفر شامل 438 نفر مرد و 42 نفر زن زندانی نیازمند را فراهم کردند.
حیات الغیب تصریح کرد: بدهی کلی این تعداد مددجوی نیازمند بیش از هزار میلیارد تومان بود که81 درصد آن با قبولی اعسار از سوی مراجع قضایی کاهش یافت تا مددجویان واجد شرایط بعد از آزادی به صورت اقساط بدهی خود را پرداخت کنند.
عضو هیأت امنای ستاد دیه استان تهران افزود: شکات این افراد نیز با گذشت از 88 میلیارد و 500 میلیون تومان طلب خود، در این امر خیر سهیم شدند و مابقی از محل کمک‌های واریزی نیکوکاران و آورده خانواده‌ زندانیان تأمین شد.
بنا به این خبر، 123 نفر هم از طریق مشاوره‌های مددکاران ستاد دیه و زندان‌ها آزاد شدند که این روند آزادی در نیمه دوم سال نیز ادامه دارد.
شایان ذکر است: خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت 6037991899675916 در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی 5، پلاک 19، طبقه اول، شماره تلفن 88861992 با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند. پایان خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha