نشست مشترک مدیرکل زندان‌های مازندران و مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان

در نشست مدیرکل زندان های مازندران با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان در خصوص نوع آموزش های حرفه‌آموزی در زندان ها که می بایست مبتنی بر نیازسنجی بازار کسب و کار باشد، تبادل نظر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، در این نشست که با حضور مدیرکل زندانها، مدیرکل فنی و حرفه‌ای ، معاون سلامت و اصلاح و تربیت، معاونین و روسای مراکز فنی و حرفه‌ای برگزار شد، حمیدرضا پوریانی مدیرکل زندان های مازندران ضمن تقدیر از مساعدت و همکاری های صورت گرفته ، اظهار داشت : با تقویت و ساخت بستری قدرتمند و بروزتر در زمینه اشتغال و حرفه آموزی در زندانها که یکی از اولویت های مهم سازمانی است میتوان گام های سازنده‌تری برداشت.

مدیرکل زندان های مازندران در این نشست گفت: به منظور توسعه برنامه های بازسازگاری، کاهش آسیب های حبس، کمک به رفع نیازهای مادی و معنوی محکومان و خانواده آنها و خودکفایی و خوداشتغالی زندانیان، با همکاری بنیاد تعاون، امکان اشتغال زندانیان در زندان های مازندران فراهم است.

پوریانی گفت:در چارچوب مقررات قانونی و در جهت حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان به اموری که با اقتصاد بازار ارتباط مستقیم دارد (اشتغال مولد و پایدار)، متناسب با قابلیتها و استعدادهای فردی در زندانها تلاش مضاعف خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: همچنین نسبت به فراهم کردن مشوق‌های لازم با هدف به کارگیری و اشتغال زندانیان آزادشده و رفع موانع تولید و اشتغال برای کارآفرینانی که نسبت به ایجاد اشتغال و خودکفایی زندان سرمایه گذاری و مشارکت می کنند همکاری خواهیم کرد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان نیز ضمن تقدیر از همکاری زندان های استان با اداره فنی و حرفه‌ای، بر توجه هر دو سازمان به آموزش در زندانها اشاره کرد و گفت :با توجه به تأثیر مثبت روحی ، روانی و تربیتی در دوران محکومیت، توانمندسازی زندانیان جهت اشتغال و تأمین معاش و بازدارندگی از ارتکاب مجدد جرم منوط به همکاری بین دو سازمان است.

وی در ادامه نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این راستا و نیز تلاش دست اندرکاران آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران برای ارائه خدمات آموزشی در زندانها را مفید دانست.

انتهای خبر/

نشست مشترک مدیرکل زندان های مازندران و مدیرکل فنی و حرفه ای استان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha