رییس کل دادگستری فارس: استفاده از پابند الکترونیک در اولویت کار مراجع قضایی فارس باشد

رئیس کل دادگستری استان فارس در راس هیاتی از مقامات ارشد قضائی استان و شهرستانهای آباده و اقلید ،با حضور در زندان‌های این شهرها ، طی برنامه هایی جداگانه از بخش‌های مختلف این زندان‌ها بازدید نمود و با تمام زندانیان به صورت چهره و چهره دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، رئیس کل دادگستری استان فارس به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، مدیرکل زندانهای فارس ، روسای حوزه‌های قضایی و قضات شهرستانهای آباده و اقلید، در برنامه‌های جداگانه ای در زندان‌های این شهرها حضور یافت و از بخش‌های مختلف این موسسات کیفری بازدید به عمل آورد و ضمن حضور در اندرزگاه‌ها با تمام زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار نمود.
حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی و هیئت همراه ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان و استماع درخواست‌های قضایی و پرونده ای آنان ،برای رسیدگی به موارد مطرح شده به ویژه برای ۱۶ زندانی در ندامتگاه آباده و ۱۰ زندانی در ندامتگاه اقلید دستور پیگیری صادر کرد.
در این بازدیدها که هیأت عالی قضایی استان با توضیحات اسحاق ابراهیمی در جریان برنامه‌های اصلاحی ،تامینی ،تربیتی ، آموزشی و توانمند ازی زندانیان ، همچنین نوسازی و بازسازی زندان‌ها در راستای اجرای سند تحول قضایی قرار گرفتند.
رئیس کل دادگستری فارس در خاتمه بازدی‌دها به خبرنگار ما گفت : کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری و تحقق سیاست‌های ترسیمی رئیس محترم قوه قضاییه در حوزه زندانبانی و اصلاح و تربیت مجرمان -مرتب بر تکالیف لحاظ شده در سند تحول قضایی و سیاست‌های تحولی و تعالی محور ابلاغی رئیس قوه قضاییه در دستور دستگاه قضائی فارس است . بازدید از زندانها با همین رویکرد انجام می پذیرد.
نماینده عالی قوه قضائیه در فارس با بیان اینکه اقدامات اداره کل زندان‌های استان در مدیریت کیفی ، هدفمند، بهره‌وری مفید در امور زندانبانی ، بهبود وضعیت زندان‌ها ، اصلاح و تربیت مجرمان ، آموزش و توانمندسازی آنان در شرایط بسیار مطلوب مشاهده و ارزیابی شده افزود: بر خود فرض می‌دانم از مدیر کل زندان‌های استان و همکارانشان در زندان‌های تابعه به واسطه حسن عملکرد و مدیریت خوب زندانهای فارس قدردانی نمایم.
رئیس کل دادگستری فارس همچنین موضوع کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری و استفاده از پابند الکترونیک را برای زندانیان واجد شرایط از اولویت‌هایی برشمرد که می‌بایست مورد توجه مسئولین حوزه‌های قضایی و قضات استان باشد و خاطرنشان ساخت: اعطای تسهیلات و ارفاقات قضایی به زندانیان واجد الشرایط و استفاده فراگیر و موثر از ظرفیت پابندهای الکترونیک می‌تواند تبعات ناشی از زندان را بر فرد و خانواده در خصوص افراد واجد شرایط به حداقل برساند و در عین تحمل مجازات کیفر حبس ، کنترل مجرم را بهتر و رعایت و ارائه حقوق شهروندی را برای وی و خانواده‌اش فراهم ساخته، موجب شود وی کرامت انسانی خود را باز یافته، به شغل خود برسد و در کنار خانواده نیز باشد، لذا استفاده فراگیر از پابند الکترونیک برای افراد واجد شرایط را می بایست بطور جدی پیگیری نمود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین ازیابی خود از بازدید زندان‌های استان را مبین توجه موثر مقامات قضایی پیرامون حضور و بازدید هدفمند از زندان‌ها و رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات زندانیان دانست و گفت :به نظر می‌رسد در راستای تحقق عدالت کیفری و دسترسی آسان و موثر زندانیان به مراجع قضایی به سطحی رسیده‌ایم که اگر زندانی واجد شرایط برخورداری از امتیازاتی باشد م،رجع قضایی نسبت به آن اقدام نموده و کار متوقف بر دستورات مقامات عالی قضایی استان نمی ماند.
انتهای خبر/.

رییس کل دادگستری فارس: استفاده از پابند الکترونیک در اولویت کار مراجع قضایی فارس باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha