درحال حاضر ۱۸۶ زندانی اردبیل از امتیاز پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل در نشستی تخصصی با جوانمرد، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، آخرین وضعیت پابندهای الکترونیکی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان اردبیل، با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان و بهره‌مندی تعداد بیشتری از مددجویان واجدشرایط از امتیاز پابندالکترونیکی، مدیرکل زندان‌های استان به همراه دادیار ناظر و رئیس اداره قضایی به دیدار معاون پیشگیری از جرایم دادگستری رفت.

امجدی در این نشست با تشریح آخرین وضعیت آمار پابندهای الکترونیکی در سطح استان گفت: نسبت به ۶ماهه مشابه سال گذشته آمار استفاده‌کنندگان از پابند ۹ درصد افزایش داشته و هم اکنون ۱۸۶ نفر از این امتیاز بهره‌مند هستند.

وی ضمن قدردانی از حمایت مقامات قضایی در صدور احکام جایگزین مجازات حبس اظهار داشت: با توجه به آسیب‌های زندان که اکثرا گریبانگیر خانواده زندانی می‌شود، استفاده‌کنندگان از پابند می‌توانند در کنار خانواده بوده و همچنان عهده‌دار تامین معیشت آنان باشند.

جوانمرد، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرایم دادگستری استان نیز با قدردانی از اقدام شایسته زندان‌های استان در حرکت به سمت هوشمندسازی در بحث مراقبت‌های الکترونیکی اظهار امیدواری کرد با طرح مسئله در شورای قضایی و نشست با دادستان‌های مراکز تابعه در آینده نزدیک شاهد افزایش آمار صدور احکام پابند از سوی مراجع قضایی باشیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha