بهترین داروی سلامت زندانیان، ورزش است

در راستای ارتقاء سلامت جسمانی و روانی کارکنان زندان‌ها، همزمان با دیگر استان‌ها، دوره دانش‌افزایی آمادگی جسمانی کارکنان زندان‌های استان کرمان، با همکاری اساتید هیأت آمادگی جسمانی و تندرستی استان، برای ۳۰ نفر از کارکنان منتخب زندان‌های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، اسلام افشون معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره‌کل زندان‌های استان در حاشیه برگزاری این دوره گفت: هدف اصلی ما در زندان‌های استان، اصلاح و تربیت و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به آغوش خانواده است. وی افزود: یکی از پیش‌فرض‌های این هدف، بحث ورزش و تربیت بدنی است.

وی افزود: در بحث ورزش زندان‌ها ما با سه گروه زندانیان، سربازان و کارکنان روبرو هستیم که سعی بر این است برنامه‌های متنوعی برای این افراد داشته باشیم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره‌کل زندان‌های استان اظهار کرد: در نظر داریم حداقل ۵۰ درصد مراقبین و پاسیاران یگان حفاظت، ۲۵ درصد سربازان وظیفه و ۲۵درصد همکاران در بحث آمادگی جسمانی فعالیت داشته باشند و حتی در این باره گواهینامه کسب کنند.

اسلام افشون عنوان کرد: به همین جهت دوره دانش‌افزایی آمادگی جسمانی ویژه کارکنان زندان‌های استان کرمان، با همکاری اساتید هیأت آمادگی جسمانی و تندرستی استان، به‌صورت تئوری و عملی جهت آموزش ۳۰ نفر از کارکنان منتخب زندان‌ها برگزار شد.

دوره دانش‌افزایی آمادگی جسمانی کارکنان زندان‌های استان کرمان برگزار شد

حجت‌الاسلام علی مقبلی رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل زندان‌های استان، نیز گفت: در آیین‌نامه سازمان زندان‌ها که مبنای اقدام و عمل ما هست، برنامه ورزش صبحگاهی برای زندانیان اجباری است.

وی افزود: در فضای زندان اگر زندانی فعالیت جسمانی نداشته باشد دچار مشکلات روحی و روانی می‌شود بنابراین بهترین دارویی که می‌تواند سلامت زندانیان را تأمین کند، ورزش است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha