رضایت مهربانانه اولیاءدم زندگی دوباره به زندانی سنندجی بخشید

به همت سرپرست اداره کل زندان‌های استان کردستان ، رئیس زندان مرکزی سنندج و معتمدین سنندجی یک زندانی از قصاص نفس نجات یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره زندان‌های استان کردستان، طی برگزاری جلسه صلح و سازش در دفتر سرپرست اداره کل زندان‌های استان و با حضور رئیس زندان مرکزی سنندج و معتمدین سنندجی و خانواده اولیای دم، زندانی (ف-ر) پس از ۷ سال تحمل حبس با رضایت بدون قید و شرط و اخذ دیه از قصاص نفس رهایی یافت.

محمد خسروی، سرپرست اداره کل زندان‌های استان کردستان در این خصوص گفت: هر انسانی تحت شرایط و موقعیت‌های روحی و روانی خاص ممکن است مرتکب جرم شود. علاوه بر این محکومان به قصاص معمولاً تکرار جرم ندارند، بنابراین سیاست ما مبنی بر ایجاد سازش در این پرونده‌ها است.

خسروی با بیان اینکه با تشکیل جلسات و مواجه کردن خانواده‌های محکومان و اولیای دم سعی بر ایجاد صلح و سازش می‌کنیم، افزود: در برخی از موارد اولیای دم حتی یک بار هم خانواده‌های محکومان را ندیده‌اند و با وساطت ما این اتفاق می‌افتد.

وی گفت: خداوند در سوره انفال بر این عمل سفارش کرده و باید طبع و خلق کریمانه اولیای دم را نیز ستود، چرا که بخشش در این زمینه کار بسیار سخت و دشواری است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha