انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زندان‌های کردستان با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان

در راستای شیوه‌نامه اجرایی تفاهم‌نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، تفاهم‌نامه همکاری زندان‌های کردستان با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان کردستان، طی دیدار محمد خسروی ، سرپرست اداره کل زندان‌های استان کل و معصومه حسنی خوانسار ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان برنامه عملیاتی کتابخانه‌ها در راستای تفاهم‌نامه کشوری کتابخانه‌های عمومی و زندان‌های استان کردستان امضا شد.

خسروی در این دیدار گفت: بهره‌مندی از فضای مطالعاتی موجود در کتابخانه‌های زندان، باعث رشد افکار و بهبود فرایند اصلاحی و تربیتی می‌شود.

وی ادامه داد: مطالعه، انسان را از هویت خود باخبر می‌کند و راه درست زیستن را به او می‌آموزد. کتاب همواره در تمامی دوره‌ها کمک حال بشر بوده است تا آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی گام بر دارد.

خسروی تأکید کرد: کتاب‌هایی که در مجموعه کتابخانه‌های زندان‌ها گردآمده بر اساس سطح سواد و توانایی مددجویان است و دسترسی آسان مددجویان به کتابخانه‌ها فراهم است.

حسنی خوانسار نیز ضمن تقدیر از توجه اداره کل زندان‌های استان به توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در بین زندانیان، اظهار داشت: کتاب یک کالای فرهنگی جامعه‌ساز است و هر زمان که مورد توجه قرار گرفته، منشأ خیر و برکت شده است. مایه خرسندی است که اداره کل زندان‌های استان، این امر مهم را ابزاری تربیتی و اصلاح‌گر برای جامعه هدف می‌داند؛ این امر نشانه درک فرهنگی بالای مسئولان و تصمیم‌گیران این مجموعه است.

وی گفت: کتابخانه زندان مرکزی سنندج در بین همه کتابخانه‌ها در رتبه یک استان قرار دارد و در تلاش هستیم با ارائه پیشنهادها به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این کتابخانه را در رتبه یک کشوری قرار دهیم.

در پایان این نشست برنامه عملیاتی اجرای شیوه‌نامه تفاهم‌نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در استان کردستان به امضاء مدیرکل زندان‌های استان کردستان و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان رسید.

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha