اجرای طرح پایش وضعیت زندانیان استان اردبیل کلید خورد

با هدف رصد وضعیت قضایی زندانیان و زمینه‌سازی برای استفاده واجدین شرایط از ارفاقات قانونی، طرح پایش زندانیان استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، در راستای اجرای رسالت سند تحول قضایی مبنی بر بررسی وضعیت زندانیان، با حضور دادستان اردبیل، مدیرکل زندان‌های استان، معاونین و مسئولین قضایی نشستی توجیهی در راستای عملی کردن این طرح به میزبانی زندان مرکزی برگزار شد.

در این نشست امجدی، مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به نحوه تنظیم و تکمیل کاربرگ‌های طرح پایش گفت: با توجه به اهمیت موضوع پایش زندانیان، کارگروهی متشکل از افراد متعهد و متخصص در زندان‌ها تشکیل شده است.

اجرای طرح پایش وضعیت زندانیان استان اردبیل کلید خورد

وی افزود: با بسیج تمامی امکانات و تعامل سازنده با مراجع قضایی از ظرفیت این طرح در جهت کاهش هدفمند جمعیت کیفری استفاده حداکثری خواهیم کرد.

امجدی در ادامه با اشاره به تداوم اینگونه بازدیدها و پایش‌های میدانی توسط مقامات قضایی اظهار امیدواری کرد این طرح منشا خیر برای بهره‌مندی زندانیان واجدشرایط از نهادهای ارفاقی باشد.

آفاقی، دادستان مرکز استان نیز با تاکید بر اینکه رعایت حقوق شهروندی زندانیان جز وظایف همکاران قضایی است اظهار داشت: از متولیان اجرای این طرح انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت ایجاد شده و همکاری با مسئولین زندان کاربرگ‌های موجود را با نهایت دقت و مستند تنظیم و ابلاغ کنند.

وی هدف اصلی از اجرای طرح پایش را تعیین تکلیف زندانیان، ارائه ارفاقات قانونی و نهایتا کاهش جمعیت کیفری در مراکز تامینی دانست و گفت: با مسئولیتی که در قبال جامعه عهده‌دار هستیم قطعا محکومان مخل نظم و امنیت اجتماعی و اشرار سابقه‌دار در چرخه اعطای ارفاقات قرار نخواهند گرفت.

دادستان اردبیل در ادامه بر نگاه مثبت قضات در اجرای طرح پایش، دقت در تکمیل کاربرگ‌ها و اعلام شفاف و مستدل نتایج طرح مربوطه، تاکید کرد و اذعان داشت: با اجرای دقیق این طرح انتظار داریم زندانی بلاتکلیف در زندان نداشته باشیم.

در ادامه، اعضای حاضر در جلسه راهکارهایی در جهت تسهیل اجرای طرح پایش زندانیان ارائه دادند و مقرر شد در آینده نزدیک نشستی با تمامی همکاران قضایی دخیل در این امر و دادستان‌های مراکز تابعه استان برگزار و سریعا نسبت به اجرای طرح مذکور اقدام شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha