بهره‌مندی ۱۰۰۰ خانواده زندانی نیازمند آذربایجان غربی از بن خرید یک میلیون تومانی
بهره‌مندی ۱۰۰۰خانواده زندانی نیازمندآذربایجان غربی از بن خرید یک میلیون تومانی

جلسه مشترک ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان آذربایجان غربی در سالن جلسات کانون اصلاح و تربیت ارومیه با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان، مدیرکل زندان ها، خیرّین، هیات امناء ستاد دیه و هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی، در حاشیه جلسه مشترک هیات امناء ستاد دیه استان و هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان ارومیه آیین اهداء ۱۰۰۰ بن خرید کالای یک میلیون تومانی که از سوی یکی از خیرین برای خانواده های زندانیان نیازمند تهیه گردیده بود با حضور مسولین حاضر به خانواده زندانیان معسر اهدا گردید.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ، در این جلسه با تقدیر از این اقدام خداپسندانه، این کار نیک را نشان از توجه ویژه این خیر بزرگوار به مقوله زندان و زندانی و آسیب هایی که آنها را تهدید می کند دانست و گفت: خانواده زندانیان جزء اقشار آسیب پذیری هستند که یکی از اعضای آن که اغلب سرپرست و نان آور است به دلیل ارتکاب بزه در یک روند قانونی وارد زندان شده‌ است.
رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: اخلاق، انسانیت، دین، شرع و سابقه تاریخی و تمدنی ما، نظام حقوقی ما را متفاوت تر از سایر نظام های حقوقی دنیا کرده چرا که زندانبانی اسلامی دنبال اصلاح و تربیت و باز اجتماعی کردن زندانی است و این وجه بارز نظام قضایی کشور اسلامی ما با سایر نظام‌های حقوقی دنیا که ادعای حقوق بشری دارند است.
مقام ارشد قضایی استان با تجلیل از تمامی خیرین و فعالان بخش خصوصی که با کمک های نقدی و فراهم نمودن زمینه اشتغال زندانیان دستگاه قضایی را در امر اصلاح این قشر جامعه کمک می کنند گفت: اینگونه کارهای نیک گام بزرگی برای فرهنگ سازی کمک به نیازمندان، خصوصاً نیازمندانی که در بند هستند می باشد و امیدواریم با همت و پشتیبانی همه بتواتیم این فرهنگ بزرگ منشی و فتوت را نهادینه کنیم.
دکتر عتباتی با اشاره به صدور آراء جایگزین حبس با مبلغ ریالی بیش از ۳۵ میلیون ریال در شش ماهه اول سال جاری از سوی محاکم استان این آراء را کمک به کاهش جمعیت کیفری زندانها و در راستای اصلاح مجرمان دانست.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این مراسم گفت: متاسفانه امروزه بسیاری از جرایمی که در جامعه رخ می دهد متاثر از مشکلات اقتصادی و معیشت محور هستند که و این کمک های خیرین بزرگوار کمک بزرگی برای جلوگیری از آسیب هایی است که خانواده زندانیان را می تواند گرفتار کند است.
فتحی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز در ابتدای مراسم ضمن تجلیل از توجه ویژه مجموعه مدیریت دادگستری استان و در رأس آن دکتر عتباتی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به امور زندان و زندانیان و تاثیر اقدامات ارزشمند آنها در جذب کمک های مردمی، گزارشی از وضعیت زندانیان استان را ارائه نمود.و مقرر گردید بن های اعطایی خیّر ارومیه ای از طریق مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج به انجمن های حمایت زندانیان جهت اعطا به سرپرستان خانوارهای تحت پوشش اهدا گردد.
لازم به ذکر است در پایان این آیین به تعدادی از خانواده های نیازمند زندانیان بن های خرید کالای یک میلیون تومانی اهداء گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha