اشتغال زندانیان در بازپروری شخصیت زندانی نقش مهم و اثربخشی دارد

مدیر کل زندانهای استان تهران طی بازدید از ندامتگاه ورامین با تقدیر از حضور گروه های جهادی در تمام حوزه ها و تأکید بر توسعه حداکثری فعالیت های اصلاحی و تربیتی در تمام مراکز تابعه گفت: تلاش‌های کارکنان شاغل زندان‌های استان تهران جهادگرانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان تهران، سیدحشمت الله حیات الغیب در بازدیدی سرزده از ندامتگاه ورامین که با حضور اسماعیل جمیاری معاون سلامت، اصلاح و تربیت و همراهی غلامعباس شلالوند مدیر ندامتگاه صورت گرفت، بیان کرد: زندان بخش مهمی از جامعه است و سعی گردیده افرادی که در این جامعه خاص زندگی می کنند، طی فرآیندها و برنامه های روانشناسانه ای که تدوین گردیده، با روح و جسمی سالم به جامعه اصلی برگردند.

مدیر کل زندانهای استان تهران ادامه داد: از آن جا که محیط مناسب و طراحی شایسته می تواند روند رشد، اصلاح و تربیت و نیز شکوفایی ظرفیت ها و استعداد ها را فراهم و فرآیند تغییر و اصلاح رفتار را ارتقاء بخشیده، از سوی دیگر ایجاد تغییرات مثبت در طراحی محیط فیزیکی به ویژه اگر همراه با به کارگیری ایمنی، هنر، زیبایی و توجه به نیازهای زندانیان باشد، اثری شگرف در روحیه و شادابی و سلامت روان و رفتار آنان دارد.

وی با مثبت ارزیابی کردن تحولات انجام شده و روند رو به رشد و پیشرفت اخیر عمرانی، رفاهی، بهداشتی، فرهنگی و تربیتی در ندامتگاه ورامین گفت: با اقدامات صورت گرفته؛ در حال حاضر محیط مناسبی در جهت اهداف متعالی اصلاحی و تربیتی سازمان زندان ها و نیز شکوفایی ظرفیت ها و استعداد ها در این ندامتگاه فراهم شده است.

حیات الغیب این اقدامات را مرهون برنامه ریزی دقیق، اجرای اولویت های دهگانه سازمان زندان ها و تلاشهای شبانه روزی مدیر و کارکنان دانسته، اظهار امیدواری کرد این روند رو به پیشرفت در تمام زندان های استان با قوت و قدرت بیشتری ادامه داشته باشد و تمام برنامه های ابلاغی به بهترین نحو اجراء گردد.

حیات الغیب همچنین تأکید کرد: با اجرای برنامه های سازمان زندان ها به ویژه در بخش بهداشت و درمان و فرهنگی، شاهد توسعه بسترهای مناسب بازآموزی، تربیتی و اشتغال زندانیان در حوزه های مختلف و نیز زیباسازی اماکن، قطعا موجب آرامش خاطر آنان و تکریم خانواده هایشان خواهیم بود.

حیات الغیب گفت: اشتغال زندانیان یکی از مسائل مهمی است که در بازپروری شخصیت زندانی نقش مهم و اثربخشی دارد، برنامه های اصلاحی و تربیتی و نیز بازگشت سعادتمندانه زندانی به جامعه، نقش پررنگتری برجای می گذارد.

بر اساس این گزارش، مدیر کل زندانهای استان تهران در بدو ورود از اماکن مختلف از جمله اندرزگاه ها، واحد فرهنگی، مجتمع سالن های ملاقات سه گانه، آشپزخانه صنعتی، نانوایی و هواخوری ها و میز خدمت بازدید نموده، فعالیت های صورت گرفته در این مرکز را بسیار ارزنده و در شأن برنامه های حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع برشمرد.

مدیرکل زندان های استان تهران در حین بازدید نیز با مددجویان به گفت‌وگو پرداخت و دستورات لازم را در خصوص درخواست های آنان صادر کرد.

پایان خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha