برگزاری جلسه کارگروه‌ اولویت‌های سازمان زندان‌ها در کرمان

اولین جلسه کارگروه اولویت‌های سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۳، با حضور مدیرکل زندان‌های استان کرمان، معاون سلامت، اصلاح و تربیت، رؤسای ستادی اداره‌کل، مدیر و رؤسای زندان‌های تابعه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار و کارگروه‌های مربوط به اولویت‌های سازمان، تشکیل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، دکتر ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان، نظارت بر کار نیروها، برنامه‌های هدفمند و اجرای آنها در زندان‌های استان را ضروری دانست و گفت: اصل و اساس کار اصلاح و تربیت، مربوط به اقدامات فرهنگی است و مسئولین فرهنگی باید این امر را بیش از پیش مدنظر قرار دهند.

برگزاری جلسه کارگروه‌ اولویت‌های سازمان زندان‌ها در کرمان

مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به وضعیت اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان در زندان‌های استان کرمان نسبت به تعهدات سازمانی، بیشتر است، گفت: ما باید به سمت آموزش‌های بازارمحور حرکت کنیم؛ بنابراین مسئولین اشتغال باید بازار کار را مورد بررسی قرار داده و مهارت‌آموزی زندانیان را متناسب با بازار کار، انجام دهند. وی به مصوبات جلساتی که با مسئولین اشتغال و مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان اشاره کرد و گفت: طی برنامه‌ریزی لازم، صنایع دستی زندانیان با کیفیت لازم تولید از طریق بنیاد تعاون زندانیان خریداری و با قیمت مناسب که به نفع اقتصاد خانواده زندانیان می‌باشد، به فروش رسد.

دکتر دوالفعلی‌نژاد با تأکید بر ایجاد کارگاه‌های صنعت‌محور در زندان‌ها، گفت: کارگاه‌های صنعت‌محور با در اختیار داشتن فضای محدود، می‌توانند اشتغال‌زایی چشمگیری را در زندان‌ها، فراهم کنند.

وی دسترسی آسان به زندانیان شاغل در کارگاه‌های اشتغال را از مزیت‌های اشتغال در «خوابگاه-کارگاه» عنوان کردند.

مدیرکل زندان‌های استان، ضمن تأکید بر فرهنگ‌سازی استفاده از پابند الکترونیک توسط زندانیان به‌ویژه زندانیان جدیدالورود، گفت: استفاده از پایند الکترونیک، علاوه بر کاهش جمعیت کیفری، سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود. وی افزود: زندان‌های مرکزی کرمان و سیرجان نسبت به دیگر زندان‌ها، در استفاده از پابند الکترونیکی، رتبه بهتری دارند.

برگزاری جلسه کارگروه‌ اولویت‌های سازمان زندان‌ها در کرمان

ایجاد کارگروه‌های اشتغال و مهارت‌آموزی، فرهنگی و تربیتی، بهداشت و درمان، پابند الکترونیکی، رسانه و روابط عمومی از مهمترین مباحث طرح شده در جلسه کارگروه اولویت‌های سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۳ بودند.

در ادامه راه‌اندازی فاز اول اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی کبوترخان، مولدسازی، بازدید قضات، آزادی زندانیان با استفاده از ارفاقات قانونی، نظام نیمه آزادی، توجه بیشتر به وضعیت جسمانی و روحی سربازان از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح و پیشنهاداتی در این خصوص، توسط کارشناسان ارائه شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha