۴۶۰۰ نفر در زندان‌های خراسان رضوی تحت تعلیم علوم قرآنی قرار دارند

در زندان‌های خراسان رضوی ۴۶۰۰ نفر از زندانیان علاقمند در کلاس‌های مختلف آموزش قرآنی شرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های خراسان رضوی ، سید مجتبی حسینی مدیرکل زندان‌های استان در تشریح این خبر گفت: با توجه به اینکه بازپروری زندانیان بر مبنای تعالیم قرآنی و اسلامی، راهبرد سازمان زندان‌ها در حوزه اصلاح و تربیت است ، در زندان‌های خراسان رضوی در حال حاضر ۹۶ دارالقرآن با حضور روحانیون و کارشناسان قرآنی فعال شده که با تدوین برنامه‌های مختلف آموزش علوم قرآنی ، زمینه بهره‌مندی زندانیان علاقمند را از مفاهیم قرآنی فراهم کرده است.

۴۶۰۰ نفر در زندان‌های خراسان رضوی تحت تعلیم علوم قرآنی قرار دارند

وی افزود در نتیجه اقدامات عمیق تربیتی و فرهنگی ۴۶۰۰ نفر از زندانیان استان در برنامه‌های آموزش قرآنی در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت، مفاهیم و... شرکت کرده‌اند که از این تعداد در سال ۱۴۰۲ در بخش حفظ ۱۶ نفر موفق به حفظ کل قرآن کریم ، ۱۰۴۹ نفر موفق به حفظ موضوعی و سور منتخب و ۶۵۷ نیز موفق به حفظ ترتیبی قرآن کریم شدند.

حسینی خاطر نشان کرد امکانات و بستر مناسب برای کلیه زندانیان علاقمند به فراگیری علوم قرآنی در کلیه زندان‌های استان خراسان رضوی فراهم است و زندانیانی که در این حوزه فعال هستند و توفیقاتی دارند علاوه بر بهره‌مندی فردی و معنوی از برکات کلام وحی، از مشوق‌های قضایی خاص نیز بهره‌مند خواهند شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha