بازدید دادستان‌های شهرستان فریدن و چادگان از اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی استان اصفهان

دادستان های شهرستان فریدن و چادگان به همراه قضات دادسرا در بازدید از اردوگاه ضمن استماع درخواست‌های مددجویان دستورات مقتضی را صادر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان اصفهان ، پیرو تاکید رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور مبنی بر بازدید مسئولان قضایی از زندان‌ها،حجت الاسلام محمد نیکبخت دادستان شهرستان فریدن و مظاهر محمدی‌پور دادستان شهرستان چادگان به همراه تعدادی از قضات دادسرا از اردوگاه بازدید نمودند.

حجت الاسلام نیکبخت اظهار کرد: یکی از وظایف دستگاه قضایی در حوزه زندان‌ها و زندانیان، نظارت بر جمعیت زندان‌ها، ملاقات با زندانیان‌ها، بررسی مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها است.
وی با بیان اینکه سیاست‌های رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، مجدانه در حال پیگیری است، بیان کرد: نگاه دستگاه قضایی نسبت به جمعیت زندان‌ها، یک نگاه جامعه شناختی، روانشناختی و فرهنگی است.

محمدی‌پور نیز در ادامه بازدید افزود: گرچه یکی از سیاست‌های مهم دستگاه قضایی کاهش جمعیت کیفری است؛ اما افعال مجرمانه‌ای مانند سرقت‌های خشن و آدم ربایی قابل ترحم نیستند و با کسانی که به جان و مال مردم دست درازی می‌کنند و نیز با ارعاب و خشونت، امنیت را بر هم می‌زنند، نباید ذره‌ای مماشات کرد.

بازدید دادستان های شهرستان فریدن و چادگان به همراه قضات دادسرا از اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان اصفهان
وی با تاکید بر استفاده از احکام جایگزین حبس مانند اشتغال نیمه‌باز، پابند الکترونیکی، مرخصی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های قانونی دیگر، اظهار کرد: می بایست نگاه ویژه ای به اشتغال زندانیان نمود و باید فعالیت حرفه آموزی زندانیان دو چندان شود.
وی در ادامه افزود: یک مددجو زمانی که از زندان آزاد شد، باید بتواند مانند یک شهروند معمولی در جامعه زیست طبیعی داشته باشد، کارکند و برای جامعه مفید واقع شود.

غلامحسن حبیبی مدیر اردوگاه نیز ضمن تقدیر از زحمات دادستان های شهرستان فریدن و چادگان ، لزوم مکاتبات بیشتر در راستای همکاری و همیاری در جهت تسریع در روند رسیدگی به پرونده قضایی محکومان را اولویت اقدامات این مرکز خواند و بر ادامه روند حضور مسئولین قضایی در اردوگاه تاکید کرد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha