آغاز نشست‌های تخصصی شبکه متخصصان و اندیشه‌ورزان سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۳

اولین نشست تخصصی «شبکه متخصصان و اندیشه‌ورزان» سازمان زندان‌ها درسال جاری باحضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، اشتغال و حرفه‌آموزی و همچنین مدیران کل استانی و سایر همکاران بصورت حضوری و برخط در دفتر آموزش و پژوهش برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دفتر آموزش و پژوهش سازمان در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و تحقق اولویت‌های چهارگانه سازمانی در سال جاری، نسبت به برگزاری جسله هم اندیشی شبکه متخصصان و اندیشه ورزان با موضوع اولویت دوم "توسعه اشتغال پایدار در زندان های کشور مبتنی بر دو هدف اشتغال صنعت محور و خوابگاه -کارگاه " اقدام کرد.

در این جلسه که با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی زندانیان به عنوان سخنران و مدیران کل ادارات کل استانی و همچنین اعضای فعال در میز پژوهشی اشتغال و حرفه آموزی زندانیان به صورت آنلاین برگزار شد، تبیین این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

احسانی مدیر کل این دفتر اظهار داشت: در سال های اخیر مقام معظم رهبری و به تبع آن دستگاه قضایی کشور و ریاست محترم سازمان تاکید ویژه ای بر موضوع اشتغال داشته اند که در این راستا دفتر برنامه‌ریزی، اشتغال و حرفه آموزی زندانیان نیز برنامه‌ریزی های گوناگونی را متناسب با ظرفیت های سازمان و بازار کار انجام داده است.

وی در ادامه مطالعه عمیق و علمی درخصوص بررسی و امکان سنجی نحوه توسعه زیرساخت های اشتغال در زندان ها با هدف صنعت محوری و کارگاه خوابگاه، مطالعه در خصوص نیازهای مربوط به ملزومات حرفه آموزی، ارائه کیفی آموزش های فنی و حرفه‌ای با تاکید بر به روز رسانی دانش متناسب با مهارتهای شغلی را ضروری دانست.

احسانی همچنین عنوان کرد: از شبکه متخصصان و اندیشه ورزان انتظار می‌رود بررسی وضعیت زندانها در خصوص جایگاه شاخص فلاکت کمتر توسعه یافته گی را در دستور کار قرار داده و پیشنهادات و راهکارهای عملی را به متولیان امر ارایه نمایند.

در پایان مدیر کل دفتر اشتغال و حرفه آموزی اصلاح ضوابط ، مقررات و دستورالعمل های داخلی و رفع موانع موجود در زمینه جذب کارآفرینان و صنعتگران و خیرین در امر اشتغالزایی برای زندانیان پس از آزادی را از اولویت های دفتر اشتغال عنوان کرد.

معاون دفتر آموزش و پژوهش در ادامه اظهار نمودند تقویت بدنه علمی سازمان به واسطه تشکیل شبکه متخصصان و اندیشه ورزان از جمله برنامه‌های دارای اولویت دار این دفتر بوده که در این راستا اولین جلسه با محوریت اشتغال پایدار برنامه ریزی گردید و تلاش می شود تا پایان سال این نشست ها با موضوعات مبتلا به زندانبانی و با مشارکت کلیه میزهای پژوهشی برگزار و نتایج عملیاتی آن به حوزه های تصمیم گیر و ستادی منعکس گردد .

در ادامه جلسه هر یک از حاضرین در خصوص نحوه عملیاتی شدن برنامه های ابلاغی ریاست محترم سازمان به ویژه اولویت اشتغال پایدار به تبادل نظر پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha