دیدار رئیس زندان نهاوند با سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان به منظور توسعه اشتغال در زندان

رئیس زندان نهاوند در دیدار با سرپرست اداره میراث فرهنگی این شهرستان بر تعاملات دو دستگاه و بهره مندی از ظرفیت های موجود در جهت کاهش جمعیت کیفری و پیشگیری از وقوع جرم از طریق مهارت آموزی به زندانیان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان همدان، رئیس زندان نهاوند در راستای توانمندسازی زندانیان در زمینه های شغلی و توجه به اولویت دوم ابلاغی سازمان زندانهای کشور مبتنی بر توسعه فرهنگ کار و اشتغال زندانیان با سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

داوود بحیرایی رئیس زندان نهاوند در این دیدار ضمن تقدیر از همکاری های انجام شده بین دو مجموعه بر تلاش مضاعف در مهارت آموزی به زندانیان تاکید کرد و گفت: تولیدات صنایع دستی علاوه بر درآمدزایی می تواند ذهن و افکار فرد را نیز پالایش کند. کارهای هنری در زندانها سبب می شود افکار زندانیان تلطیف شود و روحیه و ذوق هنر در آنها زنده شود.
احمدی سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند نیز در این دیدار گفت: یکی از عناصر تاثیرگذار در پیشگیری و کاهش جرم مهارت آموزی است. اشتغال و کسب درآمد برای زندانیان در کاهش جمعیت زندان ها نقش بسزایی دارد، لذا در تلاش هستیم مانند سال های گذشته آموزش مهارت آموزی زندانیان در حوزه های صنایع دستی ادامه یابد.

احمدی افزود: در سال گذشته با برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی در زندان شهرستان نهاوند تعداد ۲۸ مجوز توسط اداره میراث فرهنگی برای زندانیان شهرستان صادر گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha