دومین نشست هم‌اندیشی «شبکه متخصصان و اندیشه‌ورزان» سازمان زندان‌ها برگزار شد

دومین نشست تخصصی «شبکه متخصصان و اندیشه‌ورزان» در سال جاری با حضور مدیرکل دفتر ساماندهی نظام نیمه‌آزادی و نظارت الکترونیکی، مدیران‌کل استانی و معاونین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، نشست تخصصی شبکه متخصصان و اندیشه ورزان سازمان زندان‌ها در دفتر آموزش و پژوهش و با محوریت اولویت ابلاغی سازمان مبنی بر «توسعه کمی و کیفی بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و تاسیسات نوین کیفری با تاکید بر نظام آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی(پابند)» با حضور اعضای میز پژوهش قضایی، اجرایی احکام و روسای مراکز مراقبت های الکترونیکی استانهای سراسر کشور بصورت حضوری و برخط برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش با اشاره به راه اندازی شبکه متخصصان و تشکیل میزهای پژوهشی اندیشه ورزان گفت: زمانی می توان به سمت دانشی شدن حرکت کرد که مبنای فعالیت بارش افکار و تشکیل اتاقهای فکر باشد تا بتوان در همه موضوعات برای مسائل جاری از خرد جمعی استفاده کرد.

دکتر صالحی عمران اضافه کرد: با توجه به رویکرد ریاست محترم سازمان بر اصل دانایی محوری و تولید دانش، انتظار میرود شبکه اندیشه ورزان بیش از پیش در مسیر خردورزی و اندیشه ورزی به سوی دانشی شدن گام بردارد.

در ادامه جلسه مدیرکل دفتر ساماندهی نظام نیمه آزادی و نظارت الکترونیکی به برخی موضوعات و مسایل مرتبط با فعالیتهای قانونی در زمینه توسعه کمی و کیفی پابند الکترونیکی اشاره کرد.

دکتر اکبرپور در این راستا گفت: موضوع مراقبت های الکترونیکی مقوله ای نوپا بوده و گاه با چالشهایی مواجه است بنابراین شبکه متخصصان با اندیشه ورزی و ایده پردازی می تواند راهکارهایی عملیاتی را پیدا کند تا بخشی از چالشها را مرتفع سازد.

گفتنی است در ادامه این نشست حاضرین نظرات خود را مطرح و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha