ارائه ارفاقات قانونی به ۳۰ زندانی و آزادی ۱۱ مددجو در دیدار دادستان با زندانیان ارومیه

به مناسبت دهه کرامت در آستانه ولادت باسعادت حضرت امام رضا(ع) دادستان مرکز استان با همراه هیاتی از مدیران و مراجع قضایی از زندان ارومیه بازدید و با مددجویان محکوم بند تلاش و اشتغال بکار دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای آذربایجان غربی ،به مناسبت ایام دهه کرامت حسین مجیدی دادستان مرکز استان به همراه هیات اعضای شورای طبقه بندی ارائه ارفاقات قانونی به زندانیان استان اعم از(معاونین قضایی رئیس کل، رئیس محاکم دادگاه های تجدی نظر ، رئیس دادگاه ، معاونین، قضات اجرای احکام و قااضی ناظر زندان) عصر روز شنبه از بخش های مختلف زندان ارومیه بخصوص کارگاه های اشتغال زندانیان بازدید و با محکومین واجد الشرایط دیدار و گفتگو کردند .

در این دیدار سه ساعته به در خواست ۱۷۴ مددجو رسیدگی و شورای طبقه بندی ارائه ارفاقات قانونی در محل اندرزگاه اشتغال زندان ارومیه برگزار شد.

با حضور دادستان مرکز استان آذربایجان غربی ، ضمن رسیدگی به درخواست ۱۷۴ زندانی واجد الشرایط با قبول پرداخت بدهی ۶ زندانی از منابع کمک های خیّرین انجمن حمایت زندانیان ارومیه به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال از زندان بلافاصله آزاد شدند و بعد از برگزاری جلسه شورای طبقه بندی ویژه ضمن قبول ارفاقات قانونی اعم از تعلیق مجازات به۷ زندانی ، بهره مندی از مراقبت الکترونیک ۱۳ محکوم واجد الشرایط با آزادی مشروط ۵ و مرخصی درخواست منجر به آزادی ۵ مددجوی نیازمند موافقت گردید که تا پایان دیدار و بازدید عصرگاهی ۱۱ زندانی به صورت شبانه از زندان ارومیه آزاد شدند.

۱۱ زندانی آزاد شده طی مراسمی بمناسبت میلاد با سعادت حضرت موسی الرضا(ع) با حضور دادستان و مراجع قضایی با اهدا بسته حمایتی و یک جلد کلام الله از زندان ارومیه آزاد شدند .

اعضای شورای طبقه بندی ویژه زندان ارومیه بعد از دیدار چهره به چهره و رسیدگی به درخواست ۱۷۴ زندانی در محل اندرزگاه اشتغال تشکیل جلسه دادند و مقدمات ارائه تسهیلات قانونی به ۳۰ زندانی و آزادی ۱۱ مددجو را در همان روز فراهم کردند .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha