اهدای قرآن دست‌نویس مددجویان زندان یزد به رهبر معظم انقلاب

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد با اشاره به کتابت قرآن کریم به همت مددجویان زندان مرکزی یزد در طول یک‌سال گذشته از اهدای این قرآن به رهبر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، رضا مقبلی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد در جریان محفل انس با قرآن کریم که با حضور حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی در زندان مرکزی یزد برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی مددجویان، از کتابت قرآن کریم در این زندان خبر داد و گفت: سه مددجوی مدرسه قرآنی مشکات زندان مرکزی یزد در اقدامی که از ماه مبارک رمضان سال گذشته آغاز کردند، کتابت قرآن کریم را انجام و پس از یک سال توانستند به اتمام برسانند.

وی از اهدای این قرآن کریم به رهبر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۱۰ جلد قرآن کریم توسط مددجویان زندان کتابت شده که حدود ۸۰۰ نفر در این امر دخیل بوده‌اند و کتابت قرآن را انجام داده‌اند.

مقبلی با اشاره به اینکه همچنین یک قرآن کتابت شده به آستان مقدس امام رضا(ع) اهدا شده و در موزه آستان نگهداری می‌شود، تصریح کرد: یک جلد حکمت‌های نهج‌البلاغه نیز توسط مددجویان تألیف شده است. به منظور یادبود حضور در مدرسه قرآنی مشکات نیز به رسم هدیه، آیاتی از سور منتخب دست‌نویس به بازدیدکنندگان اهدا می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد در پایان گفت: همچنین مددجویان زندان مرکزی یزد در واحد اشتغال، آیات قرآن کریم را بر روی تسبیح‌ها تولید دست حکاکی می‌کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha