دیدار مدیرکل و رئیس زندان‌های استان سمنان با رئیس‌کل دادگستری

صبح امروز مدیرکل زندانهای استان سمنان و رئیس زندانهای استان جهت ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در زندانهای استان سمنان با رئیس کل دادگستری استان سمنان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان، امید کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در این دیدار با اشاره به اعلام وضعیت زندانها در خصوص ارفاقات قانونی اعطایی به زندانیان، آزادی، تعداد محکومین ومتهمین و گزارشی از اقدامات در خصوص اشتغال زندانیان، فعالیت های فرهنگی و استفاده از ضرفیت خیرین بمنظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و کمک به خانواده زندانیان را نیز عنوان نمودند.

مدیر کل زندانهای استان سمنان همچنین در خصوص وضعیت زندانیان تحت نظارت الکترونیک با بیان چگونگی پایش، کنترل آنها وآمادگی برای افزایش این تعداد را اعلام داشته تا با کمک مراجع محترم قضایی توسعه یابد.

دیدار مدیرکل و رئیس زندانهای استان سمنان با رئیس کل دادگستری

کهربایی در این جلسه به مشکلات و مواردی که نیاز است تا با کمک مراجع قضایی مرتفع گردد نیز اشاره نمودند.

دیدار مدیرکل و رئیس زندانهای استان سمنان با رئیس کل دادگستری

حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه یکی از مهم ترین برنامه های دستگاه قضایی توجه ویژه به زندان و زندانی است، عنوان کرد: فردی که مرتکب جرم و به هر دلیلی روانه زندان شده است دیگر دستش از دنیای بیرون کوتاه می باشد و نیاز است توجه ویژه ای از سوی ما نسبت به وی و خانواده وی صورت پذیرد تا اصلاح صورت پذیرد و این فرد نباید به حال خود رها گردد.

دیدار مدیرکل و رئیس زندانهای استان سمنان با رئیس کل دادگستری

حجت الاسلام اکبری با اشاره به باز اجتماعی کردن زندانیان در راستای جلوگیری از افزایش جمعیت کیفری و بازگشت مجدد به زندان، تشریح کرد: اگر بتوانیم در باز اجتماعی کردن فرد زندانی اقدام شایسته را انجام دهیم از آسیب های بعدی فرد زندانی و خانواده وی جلو گیری کرده ایم و به یک نوعی از وقوع دوباره جرم نیز جلوگیری شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان توجه ویژه به اشتغال زندانیان را اقدامی مهم عنوان کرد، و افزود: با توجه به ظرفیت های ایجاد اشتغال در استان با همکاری صنعتگران بنیاد تعاون زندانیان می تواند اشتغال زندانیان را افزایش دهد تا در این حوزه نیز اقدامات بیشتری صورت پذیرد.

دیدار مدیرکل و رئیس زندانهای استان سمنان با رئیس کل دادگستری

وی با اشاره به ایجاد زمینه صلح و سازش در استان سمنان، بیان کرد: با فعال کردن گروه های صلح و سازش در استان در راستای اخذ رضایت از خانواده ها می توان اقدامات خوبی را صورت داد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha