آزادی 33 زندانی جرائم غیرعمد در دهه کرامت

با مشارکت نیکوکاران، خیرین، ستاد دیه استان مازندران و اعضای شورای حل اختلاف زندانها تعداد 33 زندانی جرائم غیر عمد در طول دهه کرامت از زندان آزاد و به جامعه بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان مازندران، "علی استادی" مدیرکل زندان‌های استان از آزادی تعداد 33 نفر از محکومین مالی جرائم غیرعمد در دهه کرامت خبر داد و گفت : از این تعداد زندانیان آزادشده جرائم غیر عمد 31 نفر مرد و 2 نفر زن بودند که با پیگیری پرونده آنان در زندان های استان و معرفی این افراد به ستاد دیه در ایام میلاد امام مهربانیها حضرت امام رضا(ع) و دهه کرامت از زندان آزاد و به کانون جامعه بازگشتند.

استادی افزود: آزادی این افراد با مشارکت نیکوکاران، خیرین و پیگیری ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان مازندران در طول دهه کرامت و با پرداخت بیش از 53 میلیارد ریال مهیا شد و شیرینی آزادی آنان به خانواده های آنان اهداء گردید.

وی تصریح کرد: تعداد 2 پرونده با مشاوره و صلح و سازش در ستاد دیه منجر به آزادی شد و تعداد 28 پرونده زندانیان جرائم غیر عمد در دست اقدام ستاد دیه استان قرار دارد و تلاش ها برای آزادی و رهایی آنها از زندان بیش از پیش ادامه دارد.

مدیرکل زندان های استان مازندران تصریح کرد: 640 زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان چشم انتظار دست سخاوتمند خیرین نیک اندیش هستند و انتظار داریم فعالان اقتصادی، اصناف، مدیران بخش های خصوصی و دولتی و متمولین جامعه همگی پای کار آمده و از حمایت و کمک به زندانیان نیازمند واقعی دریغ نورزند.

وی ضمن تقدیر از تلاش های بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش و شورای حل اختلاف زندانها گفت: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد 6 زندانی محکوم به قصاص نفس نیز با مشاوره و اصلاح ذات البین و بخشش و ایثار اولیای دم منجر به رضایت قطعی و رهایی زندانیان از اجرای حکم قصاص شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha