توانمندسازی بیش از ۱۱۰ خانواده زندانی زنجانی از تولید فرش دستباف

بیش از ۱۱۰ خانواده زندانی در زنجان از محل تولید فرش دستباف زندانیان، بخشی از نیازهای معیشتی خود را تامین می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان زنجان ،حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در حاشیه اتمام و برش یکی از فرش‌های دستباف زندانیان زندان مرکزی زنجان گفت: وجود زیر ساختارهای لازم در تولید فرش دستباف در استان، زمینه توسعه این هنر و صنعت درآمدزا را در داخل زندان‌ها فراهم که بحمدا..به صورت هفتگی در زندان‌های استان شاهد اتمام فرش دستباف زندانیان و ورود آن به بازارهای فرش کشور هستیم.
بنیادی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال حاضر بیش از ۱۱۰ زندانی در استان در صنعت فرش مشغول به کار بوده و با همکاری بخش خصوصی درآمدهای حاصل از این فعالیت می‌تواند بخشی از نیازهای معیشتی خانواده‌های آنان را تامین کند.
مدیرکل زندان‌های زنجان خاطرنشان کرد: صنعت قالی‌بافی به جهت وجود بازار فروش مناسب، موجبات دلگرمی زندانیان جهت فعالیت در این رشته را فراهم و درآمدهای حاصل از این هنر سودآور به صورت ماهیانه در حساب زندانیان و خانواده‌های آنان واریز می‌گردد.
لازم به توضیح است در حال حاضر بیش از ۷۵ زندانی در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی زنجان و نزدیک به ۴۰ زندانی در زندان مرکزی به صورت شبانه روزی مشغول قالی‌بافی هستند.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha