بررسی زمینه‌های همکاری «سازمان زندان‌ها» و «سازمان اوقاف و امور خیریه»

نشست مشترک معاونین و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان زندانها ، به منظور بررسی زمینه های همکاری طرفین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، در این نشست ضیایی فرد معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با تبیین اقدامات گسترده سازمان زندانها در حوزه های مختلف گفت : توسعه برنامه های فرهنگی و تربیتی و اشتغال زندانیان از مهم‌ترین راهبردهای اصلاحی و تربیتی است.

وی افزود: در سال جاری ایجاد اشتغال پایدار و همچنین برنامه های تربیتی با محوریت فعالیتهای قرآنی به عنوان دو اولویت مهم سازمان پیگیری می شود.

ضیایی فرد گفت: علاوه بر ماموریتهاو فعالیتهای گوناگون اصلاحی و تربیتی یکی از دغدغه های مهم ما موضوع خانواده های زندانیان است و تلاش برای پیشگیری از آسیب این خانواده ها می باشد که در این زمینه بیش از ۵۸ هزار خانواده زندانی تحت پوشش و حمایت قرار دارند و تلاش می شود تا با کمک نهادهای حمایتی مشکلات این خانواده ها مرتفع شود ولی به هرحال کماکان نیازمند یاری دستگاه های مختلف و خیرین هستیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های سازمان زندانها در زمینه کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان خاطر نشان کرد : مراکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج با هدف ارایه خدمات متنوع به زندانیان آزاد شده ایجاد شده است تا زمینه بازگشت سعادتمندانه زندانیان را به جامعه فراهم نمایند.

معاون سلامت ، اصلاح و تربیت افزود : سازمان زندانها در مسیر دشوار کاهش آسیب های اجتماعی و اصلاح و تربیت زندانیان و همچنین حل مشکلات خانواده های آنان نیازمند همراهی و مساعدت دستگاه های مختلف خدمت رسان و ارایه خدمات ویژه می باشد .

معاون سلامت ، اصلاح و تربیت همچنین تاکید کرد: پیشنهادهای سازمان زندانها برای همکاری دو جانبه در قالب یک پیش نویس تفاهم نامه تدوین گردیده است که امیدواریم در سریعترین زمان ممکن برای امضای روسای دو سازمان نهایی گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این نشست ضمن قدردانی از خدمات سازمان زندانها برای اصلاح و تربیت زندانیان و حل مشکلات خانواده های زندانیان اظهار داشت : همکاران ما در برخی استانها در مناسبت های مختلف و در قالب اهدای کمک های موردی به زندانیان و خانواده های آنان کمکهایی را ارایه می نمایند با این حال خدمات سازمان اوقاف و امور خیریه متنوع و نیازمند گسترش و نظام دهی همکاری های فی مابین می باشیم که می توان در قالب یک تفاهم نامه مشترک یک نقشه راه برای آن تعریف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل خاطر نشان کرد : برنامه‌های اعزام مبلغین و مفسرین به موسسات کیفری در مناسبت‌های ملی و مذهبی در طول سال، طرح شمیم خدمت جهت توانمندسازی خانواده‌های زندانیان در بقاع متبرکه ، کمک به هیئت‌های مذهبی موسسات کیفری کشور و اشتغال زندانیان از مهم ترین رئووس همکاری و می باشد و سازمان اوقاف و امورخیریه آمادگی مساعدت در این امور را دارد.

در این نشست مدیران دو سازمان نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند و در نهایت مقرر شد پس از بررسی پیش نویس ارایه شده توسط بخش های مختلف سازمان اوقاف و امورخیریه ،تفاهم نامه همکاری در آینده نزدیک با حضور روسای دو دستگاه منعقد شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha